ארדן: גוף השידור הציבורי החדש יעסיק 750 עובדים

שר התקשורת: חלק מעובדי גוף השידור הציבורי החדש יהיו מאנשי רשות השידור הקיימת ■ עוד הוחלט כי גם הגוף החדש ישדר מירושלים

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

שר התקשורת גלעד ארדן לקח גם היום (ב') חלק בדיוני הוועדה המיוחדת לשידור הציבורי, שבוחנת את מבנה החוק והגוף החדש שאמור להחליף את רשות השידור. בוועדה, בראשותה של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אמר ארדן כי "הגוף החדש יכלול כ-750 איש. ראוי שחלק מן העובדים האלה יגיע מרשות השידור הקיימת".

בדיוני הוועדה היום אושר הסעיף בחוק לפיו יוקם תאגיד שידור ציבורי, אך נראה כי הדרך אל סוף התהליך ארוכה, זאת בין היתר לאור התעמקויות ארוכות בסעיפים השונים.

כך למשל, ח"כ ניסים זאב (ש"ס) ניסה להציע תיקון לחוק לפיו יש להגדיר את השידור הציבורי כ"שידור ציבורי יהודי" - הצעה שלא התקבלה.

שידור בשפות נוספות

הצעה אחרת הייתה לחייב כי השידור הציבורי החדש ישודר על-פי חוק מירושלים ולא מאזור ירושלים רבתי, כפי שנעשה למשל בערוץ 2 ובערוץ 10. ארדן ציין כי על-פי בג"ץ, נווה-אילן (משם משדרים הערוצים המתחרים, ר' ג') נחשב לירושלים, אך הוועדה הסכימה לקבל את התיקון ולהבטיח שהשידור הציבורי יהיה בתוך שטח השיפוט של עיריית ירושלים. למעשה, המצב צפוי להישאר דומה להיום, במסגרתו משדרת רשות השידור מרוממה בירושלים.

בוועדה עלו דרישות גם לחייב בחוק שידורים לא רק בעברית ובערבית אלא גם ברוסית ובאמהרית, הצעה שהעלתה רינה פרנקל (יש עתיד) ושצפויה לעלות מחר (ג') להצבעה.

דיוני הוועדה צפויים להמשיך גם מחר ובהמשך השבוע, והשאיפה היא לסיים את הליך החקיקה, כולל הצבעות במליאה, עד סיום מושב הכנסת בסוף החודש הבא, אך לא בטוח שהחוק יספיק לעבור עד אז את כל שלבי החקיקה לאור המחלוקות השונות, העניין הציבורי והאמוציות שעולות בדיונים ומחוצה להם.

על רקע הדיונים הסוערים בשבוע שעבר, ובעיקר הדיון הראשון שפתח את ישיבת הוועדה המיוחדת, נראה כי היום הדיון היה קצת יותר ענייני.

עם זאת, נראה כי משתתפי הדיון ניסו למשוך זמן ולהעלות נושאים שנראים מהצד לא הכי ענייניים, ויש בוועדה מי שחושש לעתידו של החוק במושב הכנסת הנוכחי.