הערכות: AVT הישראלית תימכר לחברה גרמנית

AVT, שנסחרת בבורסת פרנקפורט, מפתחת מערכות לראיית מכונה ממוחשבת עבור בקרת איכות של תהליך הדפוס ■ בעלת המניות הגדולה ביותר ב-AVT היא חברת ההשקעות של ג'ורג' חורש, יוניון השקעות

ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי
ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי

אחת משתי החברות הישראליות שנסחרות בשוק ההון הגרמני מוקמה על המדף, ולפי הידוע עומדת להימכר. ל"גלובס" נודע כי AVT (רש"ת: Advanced Vision Technology) עומדת להימכר לחברה גרמנית שפעילותה חופפת לפחות בחלקה לזו של AVT. AVT, שפועלת מהוד השרון, נסחרת לפי שווי של 77 מיליון דולר לאחר שהוסיפה לערכה 9% מתחילת השנה.

AVT מפתחת מערכות לראיית מכונה ממוחשבת (Machine Vision) עבור בקרת איכות של תהליך הדפוס. מערכות אלו מיועדות לשני תחומים בתעשיית הדפוס - דפוס של אריזות ותוויות, החל מקופסאות קורנפלקס, דרך עטיפות של ארטיקים וכלה בתוויות של מוצרים קוסמטיים ורפואיים, ודפוס מסחרי, דהיינו הדפסת מגזינים וקטלוגים.

מטרת המערכות של AVT היא לסייע ליצרני אותן אריזות, תוויות וכדומה (וכפועל יוצא ליצרן של אותו מזון או תרופה) להדפיס אותן נקיות מכל פגם, החל מפגמי צבע וכלה בפגמי טקסט - פגמים שבסופו של דבר עלולים לגרום לנו, הצרכן הסופי, לא לרכוש קופסת קורנפלקס שצבעה מעט דהוי מהרגיל, מתוך חשש שאיכות הקורנפלקס שבתוכה נפגמה.

בעלת המניות הגדולה ביותר ב-AVT היא חברת ההשקעות של ג'ורג' חורש, יוניון השקעות שבעבר נקראה רונין השקעות. לזו יש 40.4% מההון של AVT, ומלבדה אין בעל עניין אחר בחברה. חורש, נזכיר, הוא הבעלים של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס. חורש נכנס להשקעה ב-AVT בקיץ 2008, ורכש את החזקתו זו תמורת 45 מיליון דולר. רוב השקעתו בחברה נעשתה לפי מחיר של 7.1 אירו למניה, וזאת בעוד מחיר המניה הנוכחי עומד על 8.5 אירו. השפל הדו שנתי של מניית AVT עמד על 3.9 אירו (אוקטובר 2012).

הכנסות AVT ברבעון הראשון של השנה עמדו על 13.4 מיליון דולר לעומת 12.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (צמיחה שנתית של 8.8%). תפעולית רשמה החברה רווח של 1.4 מיליון דולר, בדומה לזה של התקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 944 אלף דולר לעומת 917 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ב-AVT ובחברת יוניון השקעות בחרו לא להגיב.