מפעיל מאפייה בר"ג נשלח לשנת מאסר בגלל עבירות בנייה

שלמה עמר הורשע כבר ב-2002 בעבירות בנייה, ואף נגזר עליו להרוס את המבנה עד סוף אותה שנה, אך הוא לא קיים את צו ההריסה והמשיך להשתמש במבנה

המאפייה של עמר / צילום: תמר מצפי
המאפייה של עמר / צילום: תמר מצפי

שלמה עמר, המפעיל את "טאבון השכונה" ו"פלאפל השכונה" ברחוב אצ"ל 40 ברמת-גן, ירצה שנת מאסר בפועל בגין בנייה בלתי חוקית - כך קבע השבוע בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת-גן.

עמר, שמפעיל את עסקי המזון שלו על קרקע בבעלות רשות מקרקעי ישראל, הורשע כבר ב-2002 בביצוע עבירות בנייה, ואף נגזר עליו להרוס את המבנה עד סוף אותה שנה, אך הוא לא קיים את צו ההריסה והמשיך לעשות שימוש במבנה. בסך-הכול הורשע עמר 3 פעמים, והוגשו נגדו 4 כתבי אישום.

עמר ביקש להתחשב במצבו הבריאותי ובמצוקתו הכלכלית ולהסתפק בעונש של עבודות שירות, אך בקשתו נדחתה. לדבריו הוא חייב כספים לנושים רבים, חלקם מלווים בשוק האפור.

השופט עדי הדר ציין כי הפסיקות האחרונות, ובפרט פסיקת בית המשפט העליון, מצביעות על "החמרה בעניין עבירות תכנון ובנייה, ובמיוחד בעניין עבירות של אי-קיום צו שיפוטי שחותרות תחת שלטון החוק ומאיימות עקב הפגיעה בהרתעת מערכת המשפט, שרואים פעם אחר פעם את שכנם עושה שימוש שלא כדין ולכאורה יוצא נשכר, שכן הוא ממשיך ליהנות מפרי הבנייה".

עוד אמר הדר כי הרישום הפלילי מלמד כי הנאשם "בז לחוק".

מלבד שנת מאסר בפועל, הוטל על עמר גם קנס כספי של 240 אלף שקל, שישולם ב-6 תשלומים, בנוסף להתחייבות בסך 150 אלף שקל שלא יורשע שוב בגין אותן עבירות בשנתיים הקרובות.

"בית המשפט מתרשם כי נמוכים מאוד הסיכויים שהנאשם יואיל ויכבד את צווי ההריסה", נכתב בפסק הדין, ועל כן הורה הדר כי אם עמר לא יהרוס את המבנים עד אוגוסט הקרוב, המדינה תבצע זאת.

"הנחיתי את הגורמים הרלוונטיים בעירייה לפעול ביד קשה מול כל פורע חוק". מסר ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר. "כולי תקווה כי פסק הדין יתרום להרתעה של עברייני בנייה".

מהנדס עיריית רמת-גן, חיים כהן, הוסיף כי אגף ההנדסה בעירייה מקדם תוכנית להתחדשות עירונית באזור, והמבנה הבלתי חוקי היה מכשול בקידום התוכנית.