סופית: שרון גל וקרן בן-דוד זכו בקרקע ל-222 דירות בחולון

בית המשפט המחוזי דחה את העתירה המניהלית שהגישה אלקטרה נגד זכיית קבוצת הרכישה של שרון גל וקרן בן-דוד במכרז בחולון של רשות מקרקעי ישראל

שרון גל קרן בן דוד / צילום: תמר מצפי איל יצהר
שרון גל קרן בן דוד / צילום: תמר מצפי איל יצהר

סופית: איש התקשורת לשעבר שרון גל ומארגנת קבוצות הרכישה קרן בן-דוד הם הזוכים במכרז של רשות מקרקעי ישראל בקרקע להקמת 222 דירות בעיר חולון. זאת לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שרה דותן, דחתה היום (ד') את העתירה המינהלית שהגישה באפריל חברת אלקטרה נגד זכיית קבוצת הרכישה במכרז.

העתירה נדחתה לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשת אלקטרה להוציא גם צו ביניים להשלמת העסקה בין רשות מקרקעי ישראל לקבוצת הרכישה. על רקע החלטת בית המשפט העליון, ולבקשתה של אלקטרה, נדחתה כעת עתירתה נגד הזכייה עצמה.

כזכור, בחודש מארס האחרון זכתה קבוצת רכישה שמארגנים בן-דוד וגל במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת קרקע בפינת הרחובות קראוזה וסרלין בצפון חולון, המיועדת להקמת שני מגדלים בני 222 דירות תמורת סכום של 131.3 מיליון שקל. הצעתם גברה על 17 הצעות אחרות, כולל על הצעתן של החברות אלקטרה בע"מ וגמלא מיליונים, שעמדה על 121.8 מיליון שקל והייתה ההצעה השנייה בגובהה.

לאחר הזכייה עתרו אלקטרה וגמלא נגד הזכייה, בטענה כי ההצעה שהגישו בן-דוד וגל העניקה להם יתרון על פני יתר המציעים, כמו גם על מציעים פוטנציאליים אשר לא ניגשו למכרז.

לטענת התובעות, בניגוד לתנאי המכרז שפורטו במסמכי המכרז, ההצעה הזוכה הוגשה בנאמנות באופן כזה שזהות הרוכשים האמיתיים נותרה עלומה, ושאיפשר למציעים להמשיך לשווק דירות ולגייס כספים לצורך תשלום התמורה גם לאחר הזכייה, וזאת באמצעות הכנסה של חברים חדשים לקבוצה.

ב-1 במאי הגישו אלקטרה וגמלא עתירה נוספת בבקשה להוציא צו ביניים כנגד קידום העסקה ותשלום התמורה לרשות מקרקעי ישראל, עד להכרעה בעתירה העקרונית. כעת, גם הבקשה לצו ביניים וגם העתירה עצמה נדחו על-ידי בית המשפט.

קרן בן-דוד ושרון גל מסרו בתגובה: "היום זכו מחדש יותר מ-200 משפחות באחת הקרקעות הכי אטרקטיביות במרכז - מרחק 7 דקות מתל-אביב. צר לנו על ההליך המיותר שנמשך חודשיים וחצי - אך אנו שמחים מאוד בעבור הרוכשים שלנו שהסיפור הזה הסתיים כשידינו על העליונה.

"אנו מודים למינהל מקרקעי ישראל שפעל ביעילות מירבית בהליך ונקט עמדה חד-משמעית ונחרצת - שאין שום סיבה לשנות את התוצאות, ומאחלים למפסידים הצלחה בפרויקטים אחרים, על אף שכזה בחולון - מול הנוף הפתוח עד לים סמוך למקווה ישראל - כבר לא יהיה. בעזרת השם בקרוב יוקמו על הקרקע שני המגדלים שיהיו האייקון של חולון".