קידום יוקרתי: דייויד בלאט יאמן את קליבלנד קבאלירס מה-NBA

יקבל את תפקיד המאמן הראשי בקבוצה, שמחזיקה בבחירה הראשונה בדראפט ■ Yahoo: ירוויח מקסימום 20 מיליון ד' ברוטו ב-4 שנים

אחרי שישראל כבר הנחיתה שחקנים בליגה הטובה בעולם - עמרי כספי וגל מקל - עכשיו גם יש נציג כחול-לבן ב-NBA בתחום האימון: דייויד בלאט, שהוביל השנה את מכבי ת"א לזכייה ביורוליג, קיבל קידום משמעותי לקריירה שלו ויחתום בקבוצת קליבלנד קבאלירס - כמאמן הראשי שלה.

בלאט הוא המאמן "האירופי" הראשון שעושה את המעבר מאירופה לעמדת המאמן הראשי ב-NBA. האחרון שעשה קפיצת מדרגה מאירופה, אטורה מסינה האיטלקי, שימש כ"יועץ" בלוס אנג'לס לייקרס בשנים 2011 ו-2012, לפני שחזר לאמן את צסק"א מוסקבה הרוסית.

ע"פ אתר Yahoo, חוזהו של בלאט יעמוד על מקסימום של 20 מיליון דולר(ברוטו) לארבע שנים. בקליבלנד היו לחוצים לסגור מהר את התנאים של בלאט, שכן הוא היה על-סף חתימה כעוזרו של סטיב קאר בקבוצת NBA אחרת - גולדן סטייט ווריירס.

לפני בלאט ניצבת עבודה מורכבת ביותר. "הקאבס" עברו עונה לא מוצלחת, כשסיימו במקום העשירי בלבד בקונפרנס המזרח, עם מאזן שלילי של 33 ניצחונות בלבד ו-49 הפסדים. עם זאת, לזכות הקבוצה עומדת בחירה מספר 1 בדראפט הקרוב, שלפי הערכות מומחים צפוי להיות איכותי ולהכיל כישרונות גדולים.

קריירת אימון רצופת הישגים

בלאט, 55, הוא יליד בוסטון, ארה"ב. הוא שיחק כדורסל באוניברסיטת פרינסטון, ובשנת 1981 הגיע לישראל והחל לשחק בארץ. הוא עבר במכבי חיפה, אליצור נתניה, הפועל גליל עליון, הפועל ירושלים, עירוני נהריה ומכבי חדרה.

לאחר שפרש ממשחק החל ב-1993 בקריירת אימון מצליחה. בין התארים בהם זכה במהלך השנים (כמאמן ראשי - לא כולל שנותיו כעוזרו של פיני גרשון): 5 אליפויות ישראל ו-6 גביעי מדינה (עם מכבי ת"א); אליפות איטליה אחת וגביע איטלקי אחד (עם בנטון טרביזו); שלוש מדליות עם נבחרת רוסיה (זהב באליפות אירופה 2007, ארד באליפות אירופה 2011, ארד באולימפיאדת לונדון 2012); וכמובן גולת הכותרת שהגיעה בעונה החולפת - זכייה ביורוליג עם מכבי ת"א.

ממכבי ת"א נמסר היום (ו'): "אנו גאים בדייויד בלאט על ההישג ההיסטורי עם בחירתו לתפקיד המאמן הראשי של קליבלנד קבאלירס. כפי שבעבר שחקנים גדולים יצאו ממכבי ל-NBA, כעת עושה זאת גם מאמן הקבוצה. בלאט הוא איש מבריק, קלאסה של מאמן ובן-אדם, ואין ראוי ממנו למינוי המכובד הזה. צעדנו יחד דרך ארוכה ורצופת הישגים, והיום הוא מגשים חלום. אנו מצדיעים לו ובטוחים שיעשה עבודה גדולה גם מעבר לאוקיינוס, ומאחלים לו מעומק הלב את כל ההצלחה שבעולם". אגב, מכבי ת"א צפויה לפגוש את בלאט וקליבלנד במשחקי טרום העונה הקרובה.