אבו מאזן להרצוג: "אנו מחויבים לאיתור החטופים"

נתניהו למזכ"ל האו"ם: "אבו מאזן צריך לסיים את הברית עם החמאס" ■ ח"כ ניצן הורוביץ קרא לנתניהו לחדש באופן מיידי את המו"מ עם הפלסטינים

אבו מאזן / צלם: רויטרס
אבו מאזן / צלם: רויטרס

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, שוחח היום (שבת) לפנות ערב ארוכות עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן).

בשיחה התחייב אבו מאזן בפני הרצוג כי הרשות עושה הכול על מנת למצוא את שלושת הנערים החטופים, ופועלת בתיאום ביטחוני מלא עם כוחות הביטחון הישראלים.

אבו מאזן התלונן על הלחץ הצבאי המופרז לדבריו המופעל על האוכלוסייה האזרחית דבר הגורם לחיכוך. בהקשר זה ציין אבו מאזן את מותם של 3 נערים פלסטינים בעימותים עם צה"ל בימים האחרונים.

הרצוג הביע הערכתו בפני אבו מאזן על דבריו בכנס הליגה הערבית בסעודיה השבוע, וחזר על הצורך להמשיך את המאמצים ולפעול בכל דרך למציאת הנערים.

נתניהו: החמאס אחראי לחטיפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. רה"מ נתניהו עדכן את מזכ"ל האו"ם מון בכך שהמידע המצוי בידי ישראל מצביע באופן חד-משמעי שחמאס אחראי לפיגוע החטיפה של שלושת הנערים.

ראש הממשלה נתניהו מסר למזכ"ל האו"ם באן כי הוא מעריך את הגינוי התקיף שלו לפיגוע החטיפה, וכי הדבר צריך לבוא לביטוי במעשים בשטח. נתניהו הוסיף כי ישראל מתנגדת להעברת הכספים מקטאר לחמאס.

ראש הממשלה אמר למזכ"ל האו"ם באן כי אבו מאזן צריך לסיים את הברית עם ארגון הטרור חמאס, ארגון שאחראי לחטיפת הנערים וקורא להשמדת ישראל. נתניהו הדגיש בשיחתו עם מזכ"ל האו"ם באן כי מטרת הפעולה של כוחות הביטחון היא לחשוף את מיקומם של שלושת הנערים החטופים ולכן היא מתמקדת בחמאס.

ח"כ הורוביץ: "לחדש המו"מ"

ואילו ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) קרא הערב לראש הממשלה לחדש מיד את המו"מ עם הרשות הפלסטינית.

לדברי הורוביץ, חבר ועדת חוץ וביטחון, "יש לחדש באופן מיידי את השיחות עם הרשות הפלסטינית. זה עניין קריטי על רקע המצב הנפיץ עכשיו. הרשות הפלסטינית היא שותפה מרכזית של ישראל בשמירה על הביטחון והיציבות.

"המשך הקיפאון המדיני והתגברות המתח בשטח עלולים להוביל להסלמה ולסבב לחימה נוסף ומיותר שיעלה בחיי אדם ולא יועיל למציאת החטופים. אסור לשחק לידי הגורמים הקיצוניים שביצעו את החטיפה ומבקשים לדרדר את האזור למעגל דמים".