"הערים בישראל הבינו שהן מוכרחות להיות 'ערים חכמות'"

מכון היצוא יקים ביתן ישראלי בתערוכת "העיר החכמה" בברצלונה ■ הדוכן ישתרע על 100 מ"ר ויכיל 20 חברות ישראליות שיציגו טכנולוגיות בתחום הפיתוח האורבני ואתגרי תנופת העיור

מכון היצוא הכריז על הקמת ביתן ישראלי בתערוכת "העיר החכמה" (World SmartCity Expo) שתיערך בברצלונה בנובמבר, זו הפעם הרביעית. התערוכה היא אירוע בינלאומי שעניינו תנופת הפיתוח האורבני וכולל תערוכה מסחרית, ימי עיון וסיורים. בתערוכה מוצגים פיתוחים טכנולוגיים לניהול ופיתוח מתקדם של ערים ולשיפור חיי התושבים בהן בהיבטים: תחבורה, תאורה, ביטחון, תשתיות חשמל מים וטיפול בפסולת, וכן בהקשר הרחב של ארגון המרחב הציבורי כערך וסגנון חיים.

בשנה שעבר יוצגו בתערוכה יותר מ-400 ערים, מ-5 יבשות, ביקרו בה 9,000 איש, הרצו יותר מ-300 מומחים ב-80 מושבי דיון, ומספר ההחברות המציגות היה גבוה מ-160.

מכון היצוא מתכוון להציב בתערוכה ביתן שישתרע על מאה מ"ר לפחות ויציגו בו 20 חברות ישראליות. אורי פחטר, מנהל מחלקת פרויקטים בינ"ל במכון הייצוא אמר כי "תנופת העיור מעוררת אתגרים והערים ומנהליהן הפנימו שעליהן להתפתח בשיתוף עם המגזר הפרטי, ולהיות 'ערים חכמות', על מנת לשפר את רמת החיים של האוכלוסייה ההולכת וגדלה בתוכן".