פעם הייתי

"קול מן העבר" בערוץ 1: פורמט כייפי שמתאים לרוחו של "ערוץ הארכיון"

טלוויזיה, רשות השידור / צלם: Zaptik/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
טלוויזיה, רשות השידור / צלם: Zaptik/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

"קול מן העבר", יום חמישי 22:00, ערוץ 1

איריס קול, דמות מוכרת מהרדיו האזורי, חוזרת לטלוויזיה. בגלגול הקודם של חיי המסך שלה, באיזו תוכנית ייעוץ בשעות אחר הצהריים, לא הצליחה קול לספק את הסחורה שהפכה אותה לשדרנית רדיו פופולרית, אבל הפעם היא לא באה "לבד", אלא מגובה בפורמט כייפי למדי שמתאים מאוד לרוחו של "ערוץ הארכיון", אחד הדברים הבודדים שהם גם טובים שנותרו ברוממה.

קשה להתייחס לתוכן בלי להתייחס לאכסנייה: ערוץ טלוויזיה שפעם היה הברומטר הלאומי, רגע לפני סגירה אפשרית, משיק סדרה על אנשים שפעם היו מוכרים בכל בית, אבל שקעו באלמוניות יחסית. רק אני רואה את האירוניה?

בכל פרק של "קול מן העבר" מככב מישהו שהיה פעם משהו: זה יכול להיות יפתח קצור (אורח התוכנית הראשונה), הזכור לנו כבנצי מ"אסקימו לימון" - איפה הוא ומה הוא עושה היום? כך גם לגבי דנה דבורין גיבורת הילדים, שולה חן, טינקרבל, עמוס טל-שיר (מפקד להקת הנח"ל וכוכב "חסמב"ה ושודדי הסוסים" שעבר מעולם הזוהר לעולם הפרסום), רמי שטרן, אריה נאור (מזכיר הממשלה שלפני כ-25 שנה עבר לאקדמיה), הזמר משה גיאת, האלוף במיל' יאנוש בן-גל ואפילו ליאור ייני - פעם זמר נערץ ושחקן ("לאן נעלם דניאל וקס" אחד הטובים שבסרטי הקולנוע הישראלי לדורותיו), והיום "אבא של שירן ממכבי".

המפגש איתם מעניין, ודווקא לא ברמת הארכיון (החיננית לכשעצמה), אלא בגלל הפרספקטיבה שהוא מעניק לחיים בצל הזרקורים על רקע החיים האמיתיים. אני בספק אם חלק מכוכבי הריאליטי של היום מסוגלים אפילו לקרוא את המשפט האחרון, מה שכן, לא היה מזיק להם לצפות בסדרה החדשה של איריס קול.

* ציון: 8