69 טיסות עוכבו בנתב"ג; לוח הטיסות חוזר לפעילות רגילה

(עדכון) - מהשעה 11 בבוקר ועד לשעה 18:00 עוכבו 69 טיסות יוצאות לחו"ל ורק בשעה זו לוח הטיסות חוזר לפעילות רגילה

שיבושים בנתב"ג  / צילום: שירי דובר
שיבושים בנתב"ג / צילום: שירי דובר

ושוב זה קורה: שיבושים בשדה התעופה בן גוריון. מהשעה 11 בבוקר ועד לשעה 18:00 עוכבו 69 טיסות יוצאות לחו"ל ורק בשעה זו לוח הטיסות חוזר לפעילות רגילה. משעות הבוקר עברו ויעברו עד סוף היום כ-65 אלף נוסעים יוצאים/נכנסים ב-400 טיסות.

מזה זמן מה שעובדי רש"ת מלינים על עומס אדיר המוטל על כתפיהם בשל מחסור של כ-150 עובדים. באחרונה נקטו שיבושים בשל מחסור כוח אדם בבידוק הביטחוני. העובדים טענו שהנהלת רש"ת לא נערכה כראוי עם כוח אדם בכל הנוגע להטמעת המערכת האוטומטית החדשה, ה-HBS, לבדיקת כבודה.

על רקע זה הוכרז במאי השנה סכסוך עבודה ברש"ת שהוקפא לאחר שבית הדין האזורי לעבודה קרא לצדדים לנהל משא ומתן אינטנסיבי בעניינם. גם במאי, טענו העובדים שלא מדובר בשיבושים יזומים אלא בחוסר יכולת לתפקד בצורה תקינה עם מחסור בכוח אדם.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של יו"ר הוועד, פנחס עידן. אך הדוברת שלו, גלי גבאי, מסרה: "העיכובים הקלים בנתב"ג נובעים מעומס בכמות הנוסעים וממחסור בכוח אדם".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "ככל הידוע להסתדרות ולאור העובדה שלא בוצעה אף פנייה להסתדרות בנושא, אין עיצומים או פעולות ארגוניות כלשהן בנתב"ג".

עידן לעובדים: "הימנעו, ככל האפשר, מהיעדרויות"

לפני כיומיים שיגר עידן מכתב לעובדים, בו קרא להם לא לשבש את העבודה על אף המחסור בכוח אדם: "בחודשים האחרונים נערכנו כולנו היטב לקראת הקיץ ועומס העבודה החריג שמצפה לנו. שמענו את הנתונים, קיבלנו עוד ועוד הנחיות מהמנהלים ולכל אחד מן העובדים ברור בהחלט למה עליו לצפות וכיצד עליו לנהוג. ואף על פי כן, הרשו לי רענון אחרון. במהלך החודשים יולי ואוגוסט אמורים לעבור בנמל כ-3.7 מיליון נוסעים. מצפים לנו ימי רצף עמוסים, כשמדי יום יפקדו אותנו עשרות אלפי נוסעים בדרכם לחו"ל או בכניסתם לארץ. הצפיפות תהיה גדולה וטרם חווינו תנועה בסדר גודל שכזה.

"עובדי רשות שדות התעופה ידועים כנותני שירות איכותי וטוב. אנא מכם, שמרו על מוטיבציה, היאזרו בסבלנות, אל תאבדו מחריצותכם וממסירותכם בהעניקכם שירות לנוסעים, לנציגי חברות התעופה, לזכיינים ולכלל שותפי הפעילות שלנו. השתדלו מאוד לשמור על רצף נוכחות בעבודה ולהמעיט, ככל האפשר, בהיעדרויות.

"בטיחות וביטחון - שמרו על ערנות גבוהה, דווחו לגורמים הרלוונטיים על כל אירוע חריג ובעיקר שמרו על כללי הבטיחות. שימו לעצמכם מטרה למנוע התרחשויות הנובעות מרשלנות שכתוצאה ממנה עלולות להיות, חס וחלילה, פגיעות בגוף, בכלי רכב או בכל דבר אחר, הקפידו לשתות מים כדי למנוע התייבשות ובכלל בנושא רגיש זה הישמרו מכל משמר.

"אני מבקש שבחודשים הקרובים, תתמקדו רק בעבודה והשתדלו שדעתכם לא תהיה מוסחת, למרות המחסור בכ"א, הניחו בצד כל דבר שאינו קשור במובהק לעבודה. אני מבטיח לכם שכאשר יפחת עומס העבודה ותהיה רגיעה בנמל, חברי ועד העובדים ואנוכי נטפל בכל בעיה של כל עובד באופן אישי. כל דבר בעתו, די בהסחת דעת אחת, שולית וזניחה ככל שתהיה, כדי לגרום לתבערה גדולה מצד הלקוחות שלנו. עוד אני מבקש - הישמעו להוראות המנהלים והקפידו ליישם אותם בשטח.

"כולנו צריכים לשאוף תמיד לשדרג ולשפר את השירות שאנו מעניקים לאזרחים ולתיירים, גם אם הפעם זה כרוך במאמץ עילאי. שיהיה לכולנו קיץ מוצלח ומשגשג".