המספר הנוסף: מה החזאי מבין? דווקא לא מעט

אחד מהמחקרים היותר רציניים ומעמיקים שנעשו לפני המונדיאל הצליח לחזות במדויק את קיומו של חצי גמר בין ברזיל לגרמניה; ומה לגבי חצי הגמר השני?

הגביע העולמי בכדורגל / צלם: רויטרס
הגביע העולמי בכדורגל / צלם: רויטרס

בפרויקט חגיגי שערך sportingintelligence.com לפני פתיחת המונדיאל, ניסה מחקר של האתר לחזות מי תזכה בגביע העולם וכמה רחוק יגיעו כל 32 הנבחרות המשתתפות בטורניר בברזיל - שלב אחר שלב. כעת, כשהגענו לשלבים המתקדמים של גביע העולם, כבר אפשר לקבוע כי הנבואה לא תמיד ניתנת אך ורק לשוטים.

כדור הבדולח של sportingintelligence לקח בחשבון חמישה פרמטרים שונים, אותם שקלל יחד לכדי תחזית אחת סדורה: 1. המיקום של הנבחרות המשתתפות בדירוג פיפ"א; 2. שכר השחקנים של הנבחרות (במועדונים בהם הם משחקים); 3. שווי השוק של סגלי הנבחרות (כלומר, עלות הרכישה המשוערת שלהם על-ידי מועדונים); 4. חוכמת ההמונים (סקר שנערך בקרב 550 משתתפים); 5. היסטוריית ההצלחות של הנבחרות במונדיאלים שנערכו על אדמת אמריקה.

ובכן, התוצאות של הבדיקה די מרשימות: הצליחה לחזות במדויק את חצי הגמר שיתקיים בין ברזיל לגרמניה. המשחק המדובר יתקיים ביום ג' הקרוב בבלו הוריזונטה (23:00), ואם להאמין לתחזית של sportingintelligence, הרי שהמארחת צפויה לעבור אותו - ואף לזכות בסופו של דבר בגביע העולם בפעם השישית בתולדותיה.

ומה חצי גמר השני אותו חזתה הבדיקה? ובכן, כאן עשויה להיות הצלחה חלקית, במידה וארגנטינה תעבור הערב (שבת, 19:00) את בלגיה ברבע הגמר; אך מנגד, חזה האתר כי היריבה של מסי ושות' תהיה דווקא... ספרד. כן, אלופת העולם היוצאת, שהודחה מהמונדיאל הזה בבושת פנים כבר בשלב הבתים.

אבל בכל זאת, בואו ניתן קרדיט: 3 מתוך 4, או אפילו 2 מתוך 4 - אלו אחוזי הצלחה שכמעט כל מהמר היה חותם עליהם.