הקשר המיוחד בין עו"ד רונאל פישר לפרקליטת המחוז לשעבר

הוקלטה שיחה בין שוקי משעול לבין עו"ד רונאל פישר, שבה אמר פישר כי הוא יכול להסגיר הסכמים נוחים של עד מדינה בזכות קשריו עם עו"ד רות דוד

רות דוד / צילום: אלון רון
רות דוד / צילום: אלון רון

במסגרת חקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה בשנים 2004-2005 נגד מי שהיה מבכירי מע"מ תל-אביב, שוקי משעול, הוקלטה שיחה בין משעול לבין עו"ד רונאל פישר, בה פישר אמר כי הוא יכול להסדיר הסכמים נוחים של עד מדינה, בזכות קשריו המיוחדים עם עו"ד רות דוד, מי שהיתה אז פרקליטת מחוז תל-אביב. עו"ד דוד הצטרפה אחרי פרישתה למשרדו של פישר.

הקלטת הסתר, אודיו וגם וידיאו, נערכה במסגרת חקירה סמויה שנערכה נגד משעול במשך שנה, כולל הקלטות במשרדו - חקירה שנועדה להפליל אותו ולעצור את פעילותו בקבוצת 15 חוקרי רשות המסים שהוביל רפי רותם, שטענו לטיוח שחיתויות ברשות המסים.

במסגרת התיק הפלילי שהוגש נגדו בפני השופטת דניאלה שריזלי, על כך שקיבל מהמדינה החזר עודף של 542 שקל בהשתתפות המדינה בביטוח הרכב שלו, העיד משעול על שיחותיו עם פישר, שייצג אותו כשהחקירה נגדו הפכה לגלויה, ועל שיחותיו עם מקור מודיעיני שלו, המכונה ג"א, בעניינו של איש השוק האפור, יניב כהן.

התובעת בתיק, רביד שיפמן, הציגה הקלטת וידיאו של שיחה בין משעול לבין ג"א ואמרה: "ג"א אומר אם אפשר לעזור לו (לכהן - מ' ל'), ואתה אומר שאין לו תיק, שהאשימו אותו בגניבה מהבנק למסחר. שואל אותך ג"א אם יש לך עורך דין טוב. אתה אומר שכן ושהוא יקרן, נותן את הפרטים של רונאל פישר".

משעול השיב: "אני לא מדווח לג"א על חקירות בנושא מסים. ג"א מדווח לי על יניב כהן שמצוי בבנק למסחר, בשוק האפור, נושא של הלבנת הון, ושעופר מקסימוב מאיים עליו. ג"א מוסר לי מידע. אז אני נזכר שלפני כמה חודשים היה אצלי רונאל פישר במשרד במע"מ ומספר לי על פרשת האחים דבוש וזאב רוזנשטיין, והקשרים המיוחדים שלו עם פרקליטת המחוז, רות דוד, ואיך הוא גרם לזה שהאחים דבוש יהיו עדי מדינה. עשיתי דבר פשוט. שלחתי את אותו יניב, באמצעות ג"א, לרונאל פישר, שאולי יסגור לו גם סיפור של עד מדינה, והמדינה תרוויח מזה".

הסדרת מעמד של עד מדינה

בהמשך המשפט, בחקירה חוזרת של הסנגור מנחם רובינשטיין, פירט משעול בעדותו שוב את הדברים ששמע, לדבריו, מעו"ד פישר, ובהם אמר הפרקליט כי הוא "יכול להסדיר נושא של עדי מדינה" בזכות קשריו עם דוד. הפרקליטות סיננה את האזנות הסתר שהוצגו בתיק בית המשפט, אולם השיחות המוקלטות בין משעול לעו"ד פישר מצויות בידי המשטרה והפרקליטות.

פרקליטות מחוז תל-אביב לא הכחישה את קיום השיחות ואמרה אז בתגובה: "הדברים של משעול בזויים ולא ראויים כלל להתייחסות ולתגובה. פרקליטת המחוז לא תפרט במסגרת זו את רשימת מכריה וידידיה, וחזקה עליה שאין היא מטפלת בעניינים אשר יש לה נגיעה אישית בהם או במי הצדדים המעורבים".

עו"ד רונאל פישר מסר אז בתגובה: "לא ידעתי שאני נתפס כמומחה להסכמי עדי מדינה או כי יש לי קשרים מצוינים בפרקליטות, וממש לא מתחשק לי לקלקל את הדימוי החדש שלי. יחד עם זאת, כדאי לא לקחת ברצינות תהומית הגיגים של נאשם המעיד לטובת עצמו, ואסור לשפוט אותו לחומרה, אם העובדות כהווייתן לא היו נר לרגליו. אחרי הכל, אין לי יחסים אינטימיים עם הגברת רות דוד, בעיקר משום שאשתי לא מרשה לי. אין לי גם שמץ של מושג מי זה יניב כהן, הנזכר בעדותו של משעול, משום שלצערי איש כזה מעולם לא פנה אליי, וחבל. גם קשה לייחס לי בדיעבד את מעמד עדי המדינה לאחים דדוש, בעיקר משום שפנייתם אליי בעניין הזה הייתה לשם עריכת ההסכם, משגמרו אומר לשתף פעולה עם רשויות האכיפה".