ערוץ 9 לגלעד ארדן: אל תאפשר לערוץ 10 להיסגר

מנכ"לית ערוץ 9: "כבר שנים ששוק הפרסום בישראל מצוי בסטגנציה, סגירת ערוץ מסחרי תהווה טלטלה"

ערוץ 10
ערוץ 10

מנכ"לית ערוץ 9, ויקי גורדין, קוראת במכתב אישי לשר התקשורת גלעד ארדן שלא יאפשר לערוץ 10 להיסגר: "כבר שנים ששוק הפרסום בישראל מצוי בסטגנציה", כתבה גורדין לשר, במכתב שהגיע לידי "גלובס". "סגירת ערוץ מסחרי תהווה טלטלה, שתוצאותיה יביאו להחרפת המשבר ויגרמו להקטנת עוגת הפרסום ולא לחלוקתה מחדש, כפי שאתה מקווה. המהלך שאותו אתה מוביל, אדוני השר, יפגע בענף הפרסום כולו וישליך באופן ישיר על יכולתן של קשת ורשת לשרוד במצב של שבעה ימי שידור בשבוע".

"הסגירה תיצור מציאות קשה"

על-פי גורדין, "הנחת העבודה הרווחת שלפיה עם סגירת הערוץ ישונעו תקציבי הפרסום שמהם נהנה הערוץ, ויחולקו בין ערוצי התקשורת האחרים - היא שגויה. דרך פעולה זו הוכיחה את עצמה בעבר כטעות שכמעט ועלתה לערוץ 9 שבראשו אני עומדת, בסגירתו".

גורדין הסבירה כיצד דרישת ההנהלה הקודמת של הערוץ דובר הרוסית למנוע פרסום בערוצים הרוסיים הזרים, הובילה בסופו של דבר גם לאי-פרסום בערוצם. "בפועל, המפרסמים קיצצו את תקציבי עוגת הפרסום ואלה מעולם לא הגיעו לערוץ 9. כאמור, המהלך הביא את הערוץ לסף סגירה", כותבת גורדין. "סגירת ערוץ 10 תייצר מצב בלתי הפיך, שייצור מציאות שוק חדשה וקשה עבור כל גוף תקשורת שיקום אחריה. אם לא ייעשה מעשה, אנו צפויים לחזות בתסריט זהה שבו מפרסמים עוצרים תקציבים לערוץ, ומתבוננים בו בעודו גוסס".

לדבריה, קיים פתרון. "התאם דרישות הרגולציה להיקפים הריאליים של שוק הפרסום ואפשר מתח רווחים הגיוני לטובת המשך קיומם", היא מציעה לשר. "הארך את הזיכיון עבור ערוץ 10 ופעל להסדרת נושא התוכן השיווקי. זה הפך מזמן לאחד ממנועי הצמיחה של הטלוויזיה. בנוסף, יש להגדיל את עוגת הפרסום בטלוויזיה על-ידי פתיחת השוק לעסקים קטנים ובינוניים. אדוני השר, אני קוראת לך להתערב. קיימים פתרונות, אסור לאפשר לערוץ 10 להיסגר".