מונדיאל 2014: בדרך להפוך לטורניר הניו-מדיה הגדול ביותר

לפי פיפ"א, שיאי צפייה נרשמים בתכני הווידיאו של הגביע העולמי בטלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבים ■ 5.3 מיליון צופים דיגיטליים לארה"ב-בלגיה

מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

בפיפ"א ממשיכים לשחרר נתונים המבהירים עד כמה מוצלח מונדיאל 2014 מבחינת הפופולריות שהוא מייצר בברזיל המארחת וברחבי העולם כולו. אחרי שהתברר כי ממוצע הקהל באצטדיונים הוא הגבוה ביותר בגביעי העולם 20 השנים האחרונות, ושבכל פינה על הגלובוס נשברו שיאי צפייה טלוויזיוניים, כעת מתברר כי גם בתחום הניו-מדיה נרשמים שיאים.

מהמספרים החדשים עליהם מדווח ארגון הכדורגל העולמי עולה כי 24 מיליון משתמשים ייחודיים (Unique Users) צפו בתוכן הקשור למונדיאל רק באמצעות אתר פיפ"א (תוכן שאינו כולל שידורים ישירים, אלא כתבות, דיווחים מאימוני הנבחרות, מסיבות עיתונאים וכו'). נתונים אלה אינם כוללים אינם כוללים צפיית "סטרימינג" ישירה במשחקים, כמו שלמשל מציע הזכיין הישראלי (רשות השידור) באתר שלו.

דוגמה טובה להתפתחות הצפייה בטלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבים נרשמה במשחק בין נבחרות בלגיה וארה"ב בשמינית גמר המונדיאל: אצל האחרונה נרשמו 5.3 מיליון משתמשים ייחודיים שצפו בהתמודדות בפלטפורמות הניו מדיה השונות.

בפיפ"א מתגאים גם באפליקציית המונדיאל שלהם, שרשמה יותר מ-10 מיליון הורדות ומשמשת "מסך שני" עבור אוהדים בזמן צפייה במשחקים. היא מציעה תוכן של עדכוני חדשות מהמונדיאל, וידיאו, לוחות זמנים וסטטיסטיקות.