ביהמ"ש דחה תביעת לשון הרע של רביב ספיר נגד שלמה שרף

התביעה, בסך 3 מיליון שקל, הוגשה לאחר שפרשן ערוץ הספורט טען בשידור כי בעלי הפועל ראשל"צ הוא "מגלומן שקנה קבוצת כדורגל לבנו 'כצעצוע'"

שלמה שרף / צלם: שלומי יוסף
שלמה שרף / צלם: שלומי יוסף

בית משפט המחוזי בתל-אביב דחה תביעת לשון הרע בסך 3 מיליון שקל שהגישו רביב ספיר, הבעלים של קבוצת הפועל ראשון-לציון בכדורגל, ובנו גל ששימש כבלם הקבוצה, כנגד ערוץ הספורט ופרשנו שלמה שרף.

מדובר בתביעה אותה הגישו בעקבות הופעה של שרף במהלך פברואר 2012 בתוכנית "שער השבת", במהלכה, לטענתם, הוציא שרף את דיבתם ושיקר כשהציג את רביב "כמגלומן שקנה קבוצת כדורגל לבנו 'כצעצוע', ובא חשבון עם מאמני הקבוצות שלא שיבצו את בנו במשחקי הקבוצה".

השופטת יהודית שבח קיבלה את טענות בא-כוחו של שרף וערוץ הספורט, עו"ד דוד יצחק ממשרד עורכי דין קסוטו-נוף ושות', וקבעה כי לשרף ולערוץ הספורט עומדת הגנת אמת בפרסום, שכן העובדות עליהן הושתת התחקיר שפרסמו תאמו את האמת.

בנוסף, השופטת קיבלה את טענות הנתבעים לעניין ציבורי בפרסום, הגנת תום-הלב והבעת הדעה.

בפסק הדין ציינה השופטת שבח כי "לא מצאתי בכתבה (של שרף - ט.ו.) כל אמירה המהווה פרסום לשון הרע נגד גל... מהכתבה ניתן להבין כי גל הצעיר הינו שחקן מוכשר, שכישוריו מאפשרים לו להצליח בכוחות עצמו, וכפי שהתבטא שרף, 'מי שגורם לו עוול זה הוריו...'".

באשר לרביב, כותבת השופטת, "האלמנטים העובדתיים שבכתבה (פיטורי המאמן ניסן יחזקאל, רכישת מחלקת הנוער בהכוח רמת-גן ומעבר של גל לשחק בקבוצה זאת) - חוסים בצל הגנת האמת".

לגבי האמירה של שרף לפיה "רכש רביב 'צעצוע' לבנו על מנת שישחק בו", כתבה השופטת כי "הוא מבטא רעיון לפיו אין זה רצוי שבן ישחק בקבוצה שאביו הינו בעליה, בוודאי לא עת הקבוצה נרכשת במיוחד על מנת שבן ישחק בה - וככזה הוא ראוי להגנה כהבעת דעה".

בנוסף פסקה השופטת הוצאות משפט ושכר-טרחת עורך דין בסך 35 אלף שקל על התובעים.