סקיילקס: נפסיק לבחון את הסוללות המתפוצצות של גלקסי 4

זאת "בין היתר לאור התחייבותה של סמסונג לפרסם במהלך הימים הקרובים הודעה לכלל המשתמשים במכשיר ולאפשר להם להגיע למרכזי השירות הרשמיים כדי לבדוק את הסוללות ולהחליפן במידת הצורך"

חברת סקיילקס , המתקרבת לפירוק, החליטה לסיים את בחינתה בנושא הסוללות המתנפחות והמתפוצצות במכשיר הטלפון גלקסי S4 מתוצרת סמסונג. בחברה, שעברה לאחרונה משליטתו של אילן בן דב לידי מחזיקי האג"ח, בראשות יעקב לוקסנבורג, נימקו את ההחלטה, "בין היתר לאור התחייבותה של סמסונג לפרסם במהלך הימים הקרובים הודעה לכלל המשתמשים במכשיר מסוג גלקסי S4, ולאפשר להם להגיע למרכזי השירות הרשמיים כדי לבדוק את הסוללות ולהחליפן במידת הצורך".

בסקיילקס העריכו כי להתחייבות סמסונג להחלפת סוללות "לא צפויה להיות השפעה מהותית על החברה, רווחיותה, רכושה או התחייבויותיה".

בימים האחרונים קירבו שתיים מסדרות האג"ח של סקיילקס (ד' ו-ו') את התרחיש המקדם את פירוקה, עם החלטתם להעמיד את חוב החברה כלפיהם לפירעון מיידי. החלטה שכזו כשלעצמה מהווה עילה לפירעון מיידי של יתר איגרות החוב של סקיילקס, וכן עילה לפירעון מיידי של האשראי שהתקבל מהבנק המממן את פעילותה. סך חובות האג"ח של סקיילקס מגיע לכ-900 מיליון שקל, ונושיה צפויים לספוג "תספורת" עמוקה לחובותיהם.

אתמול הודיע בן דב על התפטרותו מהדירקטוריון, שנכנסה לתוקף באופן מיידי. לפי העדכון שפרסמה החברה, בן דב הודיע על ההתפטרות אשר "נבעה מכך שהחלטות דירקטוריון החברה בעת האחרונה הנן בניגוד לצו מצפונו ותפיסתו ביחס להתנהלות הדירקטוריון והממשל התאגידי בחברה".