בסט נכנסת ליזמות: זכתה במכרז למגורים בטירת הכרמל

החברה זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל להקמת 80 דירות בשכונת גלי כרמל בטירת הכרמל בו היא תהיה החברה היזמית כמו גם קבלן הביצוע

בנייה  / צילום: תמר מצפי
בנייה / צילום: תמר מצפי

עוד חברת ביצוע פונה ליזמות. קבוצת בסט, תחת ניהולו של אליאס טנוס, החליטה ליזום בעצמה פרויקטים למגורים ולא לפעול רק כקבלן ביצוע. כך, זכתה החברה בימים האחרונים במכרז של רשות מקרקעי ישראל להקמת 80 דירות בשכונת גלי כרמל בטירת הכרמל בו היא תהיה החברה היזמית כמו גם קבלן הביצוע.

מדובר במכרז לבניית 80 יחידות דיור אליו הוגשו שמונה הצעות שונות. הצעתה הזוכה של החברה עמדה על 5.72 מיליון שקל. בצירוף עלות הפיתוח במגרש, העומדת על כ-8.48 מיליון שקל, משקפת הצעת החברה מחיר בגובה כ-177.6 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. סכום הזכייה היה דומה לשומת השמאי הממשלתי למגרש.

נציין כי לחברה היו בעבר יוזמות משותפות עם חברות אחרות לפרויקטים ביזמות אך זו הפעם הראשונה שהחברה פועלת לבדה כיזם. לא מעט חברות קבלניות קיבלו החלטה דומה בשנים האחרונות על רקע שחיקת הרווח לקבלני הביצוע. מהחברה נמסר היום כי "החלטנו להיכנס ליזמות מכיוון שאנחנו רוצים לנצל את הכוח הביצועי וההנדסי שלהם ומאמינים שזו התקופה המתאימה לכך".