בדיקת "גלובס": כך תוכלו להצטייד לביה"ס בלי לקום מהכיסא

למי שחם לו, למי שמתעצל, למי שחושש מאזעקות ולמי שרוצה לחסוך זמן - שפע אתרים מאפשרים להצטייד לביה"ס בלחיצת כפתור ■ קבלו כמה המלצות

עכבר / צילום: שאטרסטוק
עכבר / צילום: שאטרסטוק

החזרה לבית-הספר היא נקודת אור בתום חופשה ארוכה ועמוסת אתגרים להורים, אך היא צופנת בחובה אתגרי היערכות - כאלה שלרוב לא כדאי לדחות לרגע האחרון. השלמת הציוד מקיפה וכוללת ספרי לימוד, כלי כתיבה וציוד מקיף וגם תלבושות בהתאם לנדרש בכל מוסד.

היתרון: לא חייבים לצאת מהבית כדי לרכוש את כל אלה - עם השנים התפתחה הזירה המקוונת, והיא מציעה כיום אלטרנטיבות להצטיידות מבלי לקום מהכיסא. בימים אלה שבהם ישראלים רבים ממעטים לצאת מהבית בשל החשש מאזעקות, היתרון הזה בולט אף יותר.

לא מעט חנויות קטנות, שהחלו לפעמים כחנויות כל-בו פשוטות מהזן הישן, למדו לנצל את עולם הסחר המקוון להרחבת נפח הפעילות שלהן - ולצרכנים יש מה להרוויח. הרשתות הגדולות כמו קרביץ וגרפוס עדיין מדירות רגליהן ממכירה באינטרנט ומעדיפות למשוך את הלקוחות לחנויות עצמן.

אם בחרתם בזירה המקוונת, כדאי לנצל את יתרונותיה - כמו יכולת להשוואת מחירים קלה בין אתר לאתר, ממחירי המוצרים עצמם ועד לגובה דמי המשלוח.

אתרים מסוימים מציעים להתארגן כקבוצה לרכישה מרוכזת, וגם זו אפשרות שכדאי לקחת בחשבון כשרוצים לחסוך בעלויות.

ייתכן שהמבצעים ילכו ויעמיקו לאורך החופשה, כמו שקורה ברשתות הלא מקוונות, אולם יש לקחת בחשבון את זמן האספקה הכרוך בהזמנה מרחוק.

הנה כמה אתרים בהם כדאי אולי להציץ בטרם יציאה וירטואלית למסע השלמות:

תלבושת (tilboshet.co.il)

כבר כמה שנים מציע אתר "תלבושת" חולצות מודפסות לבית-הספר בהזמנה אישית עד הבית. המבחר גדול הן מבחינת סוגי הבדים והחולצות (צבעי ניאון, חולצות מנדפות ועוד) והן מבחינת מידות וסמלי בית-ספר הנמצאים במאגר (כאלף במספר - ומה שלא נמצא, אפשר להוסיף). המחירים נעים מ-15 שקל ועד 100 לחולצה, בהתאם לסוג החולצה ולמבצע. כרגע: 6 חולצות קצרות ב-100 שקל / 10 חולצות ב-150 שקל, 4 חולצות ארוכות ב-100 שקל ועוד. יש אפשרות לרכישה קבוצתית.

* משלוח: דואר רשום - 15 שקל; שליח - 30 שקל. איסוף עצמי מפתח-תקווה. מתחייבים לאספקה תוך שבועיים (ומציינים כי לרוב מדובר ביומיים-שלושה).

משרדיה (misradia.co.il)

אתר משרדיה הוא מחלוצי הסחר המקוון בתחום, ואף שהוא פונה לתחום רחב של ציוד משרדי (ריהוט, מדפסות, מחשבים ועוד) - מוקצה בו אגף לחזרה לבית-הספר, בו מוצעים בין השאר גם יומנים, ילקוטים ועוד.

* משלוח: 14 שקל; חינם מעל 190 שקל; משלוח אקספרס 31 שקל, חינם מעל 340 שקל. אפשרות להחזר תוך 30 יום.

זה מה יש (zmybooks.co.il)

25 שנה אחרי שקמה כחנות רגילה ברמלה, מנהלת "זה מה יש" זירת פעילות מקוונת ערה במיוחד. באתר ספרי לימוד חדשים ומשומשים, מכשירי כתיבה וציוד לבית-הספר - וגם משחקים ומתנות, במשלוח עד הבית, ומוזנות בו רשימות ספרים של בתי-ספר ברחבי הארץ. אפשר למכור ספרים משומשים ולעטוף את הספרים.

* משלוח: בדואר רשום - 20 שקל; שליח (מעל 2 ק"ג) - 40 שקל: משלוח ברכישות קבוצתיות - 5 שקלים לאדם.

גולדבוקס (goldbooks.co.il)

מאחורי האתר עומדת חנות שנוסדה עוד ב-1937 בפתח-תקווה - והשתדרגה עם השנים. כיום היא מציעה לגולשים קנייה ומכירה של ספרי לימוד חדשים ומשומשים, ציוד משרדי וציוד לבית-הספר, אפשרות לעיטוף הספרים, אפשרות לרכישה מרוכזת והנחות על קניית רשימה מלאה של ספרי לימוד. האתר מעוצב בפשטות אך נוח לניווט.

* משלוח: 39 שקל לשליח, חינם מ-1,000 שקל. בתוספת ציוד משרדי ב-195 שקל ומעלה, המשלוח חינם.

אופק חדש (offek.co.il)

האתר מציע מגוון רחב של ציוד משרדי, כולל זה לבית-הספר, לצד תיקים במגוון רחב, ציוד אלקטרוני ועוד, כשהאתר המדובר פונה לקהל הקמעונאי ואתר מקביל - לשוק המוסדי. בלשונית נפרדת ניתן למצוא במרוכז, מלבד החלוקה הקטגורית הרגילה, את רשימת המוצרים המרכיבים רשימת ציוד קלאסית לבית-ספר. האתר אף השקיע בתוכן נוסף - לוח חופשות, טיפים לחיסכון ברכישת ציוד לבית-הספר, טיפים להתאמת ילקוט ועוד.

עוד מוצעות חבילות ציוד כוללות לתלמיד ב-4 רמות, מ-100 ועד 300 שקל, למי שמתקשה להרכיב את הרשימה לבד (תוך הבטחה לחיסכון של 20% בעלות הפריטים).

* משלוח: 28 שקל שליח - מ-250 שקל חינם.

בוקס פור יו (books4u.co.il)

כאן המיקוד הוא בספרים, בלי כל מה שמסביב. האתר לטעמנו ידידותי פחות למשתמש ועיצובו לוקה בחסר, אך הוא מציע את האפשרויות שכבר הפכו בסיסיות בתחום - רשימות ספרים מובנות של בתי-הספר ועיטוף ספרים (4 שקלים נוספים לספר).

משלוח: דואר שליחים - 35 שקל עבור הזמנה עד 500 שקל, 25 שקל עבור הזמנה מעל 500 שקל, 15 שקל עבור מעל 1,000 שקל, 5 שקלים בהזמנה מעל 1,500 שקל.

* דואר חבילות רגיל: 53 שקל, מעל 10 ק"ג 77 שקל.

בוקמי (bookme.co.il)

האתר הוותיק בוקמי הוא חנות ספרים לכל דבר ועניין - כשגם ספרי לימוד הם קטגוריה בפני עצמה. לא קיימות כאן רשימות ספרים מובנות, אלא רק חלוקה כללית לפי כיתות, כשניתן לפנות ישירות לאתר בבקשה לספרים ספציפיים. גם אפשרויות לעיטוף או לרכישה מרוכזת לא מופיעות באתר.

* משלוח: חינם מעל 130 שקל. בקנייה בסכום נמוך יותר: 10-25 שקל בהתאם לסוג המשלוח.

ספרנט (sefernet.co.il)

משמו של האתר ניתן לנחש כי ספרי לימוד הם ההיצע הרלוונטי עם חזרה לספסל הלימודים - אבל לא רק. מלבד הספרים עצמם (חדשים או משומשים, על-פי רשימות בית-ספריות, אפשרות לעטיפה בתוספת 40-120 שקל בהתאם לכמות) - מוצעים באתר כלי כתיבה, תיקים ועוד. האתר גם מאפשר רכישות קבוצתיות מוזלות.

* משלוח: 40 שקל לרחבי הארץ. מבצע נוכחי: בתוספת ציוד משרדי לרכישה, המשלוח חינם.

אתרים לרכישת ציוד לבית הספר / צילום: מתוך האתרים
 אתרים לרכישת ציוד לבית הספר / צילום: מתוך האתרים