שרה נתניהו: "כואבת גם את כאבם של ילדי עזה"

רעיית ראש הממשלה: "אנחנו לא עם שרץ למלחמה. זה מאפיין את העם שלנו, מאפיין אותי, וכמו שאתם יודעים גם את בעלי. אין מישהו במדינת ישראל ששמח לראות מישהו נהרג - לא ילד ולא אזרח" ■ "אני רואה את ראש הממשלה מעט מאוד בימים האלה"

שרה נתניהו / צלם: רויטרס
שרה נתניהו / צלם: רויטרס

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו התייחסה בראיון ל"חדשות הלילה" בערוץ 2 אמש לנעשה בדרום במסגרת הלחימה ב"צוק איתן", ואף לדיווחים הפלסטינים בנוגע למותם של ארבעת הילדים בעזה. "אנחנו עם ששוחר שלום. אין מישהו במדינת ישראל ששמח לשמוע שאזרח או ילד נהרג". נתניהו הוסיפה כי היא כואבת גם את כאבם של ילדי עזה.

"זה קשה מאוד לראות תמונות כאלה", סיפרה נתניהו, "אנחנו לא עם שרץ למלחמה. זה מאפיין את העם שלנו, מאפיין אותי, וכמו שאתם יודעים גם את בעלי. אין מישהו במדינת ישראל ששמח לראות מישהו נהרג - לא ילד ולא אזרח. שמעתי כמו כולם על הטרגדיה הזו".

בהמשך הסבירה נתניהו כי הדיווח החזיר אותה לטרגדיה אחרת: "נדמה שאולי חלף זמן רב מאז, אך גם זו טרגדיה בפני עצמה - חטיפתם של שלושת הנערים, ולאחר מכן רצח הנער הערבי. זה כאב לכולנו. אני מאמינה שכשזה קורה בצד שלנו - זה מתרחש בשגגה, ובוודאי שאין חייל או טייס אחד שייעשה דבר שייפגע באנשים".

רעיית ראש הממשלה אף סיפרה כי לצד הכאב שנגרם למראה התמונות המשודרות בעזה, היא כואבת, באופן טבעי גם את כאבם של תושבי הדרום. "אני חושבת על האזרחים שלנו ועל הילדים שלנו. יש לנו את כיפת ברזל שעושה עבורנו ניסים", אמרה. צריך לחשוב מה היה קורה אם לא היתה קיימת המערכת הזו. אני דואגת לאנשים שלנו כי אני חושבת שהמדינה לא יכולה לחיות תחת איום טילים, זה דבר לא מקובל ולא נורמלי והייתי שמחה שנצא מזה".

"שיגרה לצד חירום"

נתניהו מספרת כי את ימי המבצע היא מבלה בעיקר בבית ראש הממשלה בירושלים, שסובל אף היא משיגורים מכיוון עזה. "אנחנו הירושלמים ותושבי המרכז חווים די לראשונה את מה שחווים כל תושבי הדרום במשך הרבה שנים", אמרה. "אנחנו פתאום עוברים את זה ומשתדלים להיות צמודים לאזור שאפשר לרוץ לחדר מוגן. גם אני וגם הבנים שלי נמצאים באזור. אנחנו תמיד שומרים על ההוראות ויחד עם המאבטחים וכל אנשי הצוות שבבית רצים מהר למרחב המוגן. יש בזה תחושה שכולנו יחד. בימים האלה אני חושבת שאנחנו תושבי המרכז, מחבקים ומבינים את מה שעובר על תושבי הדרום".

רעיית ראש הממשלה סיפקה כמה עצות מניסיונה כפסיכולוגית ילדים, וקראה להורים לנסות לשמר עבור ילדיהם שיגרה, לצד התנהלות בחירום. "כל המצב הזה תופס את הילדים בתחילת החופש הגדול, שזה מאוד מבלבל. מצד אחד אין את המסגרת, ומצד שני יש כל כך הרבה ציפיות לכיף ולקייטנות, ופתאום צריכים צמודים לממ"דים ורואים גם את ההורים מאוד מודאגים. כל זאת בניגוד ל'עמוד ענן', אז זה היה בתוך מסגרת. צריך לנסות לשמור כמה שיותר על שיגרה תוך כדי עמידה בחירום. זה מה שצריך לעשות, ללא כל קשר לגיל. הילדים הם הגיבורים של המבצע הזה הם מגלים המון תעצומות נפש".

זמן האיכות של שרה נתניהו ובעלה בנימין, הולך ומצטמצם בעקבות המבצע. "אני רואה אותו מעט מאוד בימים האלה", היא חושפת. "זה בדרך כלל קורה בשעות מאוד מאוחרות", טענה. לדבריה, בשל הלו"ז הצפוף, קשה למצוא זמן שבו כל בני המשפחה רואים אחד את השני. "לכל אחד יש את החיים שלו, אבל אני מנסה לגנוב כמה דקות מכל אחד, גם מראש הממשלה. אמנם לא יוצא לנו לרוץ למרחב המוגן ביחד, אבל אני מנסה לראות אותו בזמן שניתן", הודתה רעיית ראש הממשלה.