ליברמן: הדיווחים על הפסקת אש - רחוקים מהמציאות

שר החוץ: "שוחחתי עכשיו עם רה"מ, והדבר, לפחות נכון לעכשיו, לא מוכר לנו"

אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ
אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ

שר החוץ אביגדור ליברמן אומר היום (ה') כי הדיווחים על הפסקת האש בין ישראל לחמאס אינם משקפים את המציאות. בתדרוך שקיים לפני זמן קצר תדרוך לשגרירי ישראל בעולם באמצעות שיחת וידאו קונפרנס, אמר ליברמן לשגרירים כי הדיווח על הפסקת אש, כביכול ממחר בבוקר, רחוק מלשקף את המציאות. "שוחחתי עכשיו עם רה"מ, והדבר, לפחות נכון לעכשיו, לא מוכר לנו", אמר השר ליברמן לשגרירים.

השר ליברמן הנחה את השגרירים לפעול במדינות בהם הם משרתים, מול ראשי הממשלים ובהסברה לדעת הקהל המקומית, על מנת להביא לגיבוי מקסימלי לפעולותיה של ישראל נגד טרור הטילים מעזה. השר ליברמן הנחה את השגרירים להציג גם את הנתונים באשר לניסיון החדירה לישראל הבוקר באמצעות מנהרת טרור ואת ניסיונות החדירה השונים הנוספים בשבועות האחרונים ולהדגיש כי החמאס לא רק יורה טילים אלא מנסה לבצע את כל סוגי פעולות הטרור הרצחניות, בכל דרך וכל הזמן.

השר ליברמן אמר לשגרירים כי עליהם להבהיר שאף מדינה בעולם, כולל זו שבה הם משרתים, לא היתה מוכנה לקבל אפילו יום אחד של ירי טילים על אזרחיה ואילו האזרחים בישראל סופגים זאת כבר במשך 14 שנה ועתה ביתר שאת וכמעט בכל אזורי הארץ.

השר ליברמן אמר לשגרירים להדגיש כי במיוחד בכל הנוגע לירי מעזה, ששם ביצעה ישראל התנתקות ופינתה את הישובים והתושבים שחיו שם וחזרה לגבולות 67 עד למילימטר האחרון, כפי שדורשת הקהילה הבינ"ל, על מדינות העולם להעניק לישראל גיבוי מוחלט לפעולה צבאית רחבה ככל שתידרש.

עוד הנחה השר ליברמן את השגרירים להפיץ את התמונות בהם נראים ילדי הגנים בישראל כשהם משתטחים על הריצפה בגן בעת אזעקת "צבע אדום" ולהבהיר כי ילדי ישראל אינם שונים מכל הילדים האחרים בעולם וגם להם מגיע חופש גדול מהנה ולא מאיים.

השר ליברמן ביקש מהשגרירים להדגיש כי אנו נלחמים מול כנופיות טרור המשתמשות באזרחים בעזה כמגן אנושי, משגרות את הרקטות מתוך ריכוזי אוכלוסיה כגון בתי ספר, בתי חולים ומסגדים וכי על העולם להתאחד נגד הטרוריסטים הללו שלא רק שרוצים להביא להשמדתה של ישראל אלא מוכנים לשם כך להביא גם כיליון על בני עמם.

השר ליברמן עדכן את השגרירים על מציאת 20 טילים שהוחבאו בבית ספר של אונר״א בעזה. בעקבות הדיווח זומנו אנשי אונר״א למשרד החוץ, אישרו את הדיווח והתנצלו בפני ישראל על המקרה.

השר ליברמן אמר לשגרירים כי ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת לשים סוף לטרור הטילים הזה ולשם כך היא תעשה כל שנידרש במישור הצבאי וכי הוא מצפה מהם, כל אחת ואחד, לעשות את כל מה שנידרש על מנת להביא לגבוי המקסימלי לישראל בזירה הבינ"ל.