מנכ"ל XLMedia: "עד סוף השנה נבצע רכישה משמעותית"

XLMedia כבר רכשה שלוש חברות קטנות מאז שהונפקה; המניה, לעומת זאת, חזרה למחיר ההנפקה ■ אורי ויס, מנכ"ל ומייסד משווקת אתרי ההימורים המקוונים, מדבר על הרכישות שביצעה עד כה ועל תחזיותיו לשנה הנוכחית ועל ביצועי המניה

אורי ויס / צילום: תמונה פרטית
אורי ויס / צילום: תמונה פרטית

שש הנפקות ישראליות בוצעו מתחילת השנה בשוק ההון הבריטי (רובן בבורסת המשנה, AIM) וההתפלגות של ביצועי שש מניות אלו די מגוונת. אחת נמחקה כמעט לחלוטין (בגיר, מינוס 79%); שלוש מדשדשות סביב המחיר שלפיו הונפקו (סאמיט גרמניה, 2%; מרימדיה, 5%; מטומי, 3%); אחת רושמת לזכותה תשואה דו ספרתית (SafeCharge, 23%), והאחרונה, XLMedia , מציגה תשואה שלילית חד ספרתית (6%), אך הספיקה לחוות פסגות מרשימות מאז הפכה לציבורית.

XLMedia, נזכיר, גייסה במארס האחרון 69.4 מיליון דולר (כולל הצעת מכר בשווי של 14.9 מיליון דולר) לפי מחיר מניה של 49 פני ושווי חברה של 154.2 מיליון דולר. די מהר טיפסה המניה למחיר שיא של 81.25 פני (שווי חברה של 263 מיליון דולר ותשואה של 66%), אך באותה מהירות נסוגה אחורה ובשבוע שעבר נפלה מעט מתחת למחיר ההנפקה, ונסגרה על 46 פני (שווי חברה של 149 מיליון דולר). לאורי ויס, מייסד ומנכ"ל XLMedia, יש הסבר די פשוט - ואפילו הגיוני - להתנהגות זו של המניה, אך נגיע לזה בהמשך.

לפני זה, נפרט מה הספיקה XLMedia לעשות מאז הונפקה, ובעיקר כיצד "העבידה" את ההון שגייסה למען צמיחה עתידית. החברה, נזכיר, משווקת, דרך טכניקות שיווק מקובלות בתעשיית האינטרנט בכלל ובתעשיית ההימורים המקוונים בפרט, את האתרים של לקוחותיה (מפעילי אתרים), וגורמת לגולשים להגיע לאתר של מפעיל ההימורים שמשלם לה. לחברה יש שלוש טכניקות שיווק עיקריות, כשהראשונה שבהן היא SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) שפירושה קידום אתרים במנועי חיפוש; השנייה היא רכישת מדיה דיגיטלית; והשלישית היא הפעלת רשת של סוכני שיווק (Affiliates).

XLMedia עצמה היא תוצר מיזוג של שתי פעילויות, וכפי שויס הצהיר בעבר, החברה צפויה לקחת חלק משמעותי בקונסולידציה של התעשייה שלה, וזאת כדי לחזק את טענתה כי היא "חברת השיווק העצמאית הגדולה ביותר באירופה עבור אתרי הימורים מקוונים", כפי שנטען באתר הבית שלה.

ואכן, בדו"חות 2013 שפרסמה החברה באחרונה חשפה כי ביצעה מאז ההנפקה שתי רכישות קטנטנות, ואילו בהודעה נפרדת מתחילת החודש חשפה רכישה שלישית, משמעותית יותר מהראשונות לעיל. שתי הראשונות נועדו לסייע לחברה לחדור לשוק האמריקאי כשזה יתפוס הרבה יותר נפח מעבר לשלוש המדינות בו שכבר הסדירו בחוק את פעילות התעשייה בין גבולותיהן.

תמורת 300 אלף דולר רכשה XLMedia דומיין בצפון אמריקה "בעל פוטנציאל גבוה", לדבריו ואילו תמורת 130 אלף דולר רכשה אתר פוקר אמריקאי. "כשהשוק האמריקאי ימשיך להיפתח, פוקר יהיה הסגמנט היותר אטרקטיבי", מסביר ויס. עוד טוען ויס כי שתי רכישות אלו לא משמעותיות לשורה העליונה והתחתונה של XLMedia, אך מקווה שיהיו בעתיד.

דרך אגב, את שמות הפעילויות הנרכשות, בדומה לזה של השלישית - שתיכף נגיע אליה - XLMedia לא חשפה ו-ויס טוען כי מדובר באסטרטגיה שמטרתה להימנע מכך שהחברה תישפט על ידי פעילות של אתר כזה או אחר (בד"כ לפי דירוגי Traffic באתרי פוקר וכדומה).

מחזקת נוכחות בדנמרק

על הרכישה השלישית הודיעה XLMedia בנפרד, והיא אכן משמעותית יותר משתי הראשונות. תמורת 2.3 מיליון דולר העבירה לידיה XLMedia רשת Affiliates (סוכני שיווק) סקנדינבית שפעילה בעיקר בדנמרק - השוק העיקרי של XLMedia. ויס מציין שבדנמרק, להבדיל מיתר מדינות סקנדינביה, יש מסגרת רגולטורית לפעילות התעשייה. רכישה זו כן תשפיע באופן חיובי על תוצאות XLMedia לשנה הנוכחית, אך ויס מדגיש כי השלכות של רכישות כבר נכללו בתחזיות החברה לשנה זו, ולכן הוא לא משנה אותן.

ויס אינו מתכוון לעצור כאן. כשבקופת החברה 70 מיליון דולר בערך, והוא מודע לכך שציבור משקיעיו רוצה שהון זה "יעבוד" ולא ינוח, הוא מתכנן להמשיך לרכוש חברות/פעילויות שמשיקות לאלו של XLMedia ומצהיר כי "ללא ספק, נבצע רכישות נוספות בשווי של מיליוני דולרים בודדים, ועד סוף השנה הזו נבצע רכישה אחת משמעותית הרבה יותר". לטענתו, הזדמנויות רכישה יש לא מעט, וקונסולידציה באה בעיקר לידי ביטוי בשווקים שעומדים בפני רגולציה או שכבר עברו תהליך זה. "בשווקים רגולטוריים הרבה יותר קל לכמת שווי של פעילות", הוא מסביר.

ועכשיו לתוצאות הכספיות של החברה. בשבוע שעבר עדכנה XLMedia כי הגידול בהכנסותיה במחצית הראשונה של 2014 יעמוד על לפחות 22% לעומת המחצית הראשונה של 2013, וכי שאר ביצועיה במחצית זו יעמדו בתחזיות השוק. את 2013 כולה סיימה XLMedia עם הכנסות של 34.5 מיליון דולר - גידול שנתי של 32%. הרווח הנקי לפני מס עמד על 11.7 מיליון דולר, ואילו ה-EBITDA פרו-פורמה עמד על 13.3 מיליון דולר. החברה חילקה אשתקד דיבידנד בשווי של 5.3 מיליון דולר (תשואה של 3.6%).

זה אומר שכרגע, לאחר שחזרה למחיר ההנפקה, XLMedia נסחרת לפי מכפיל רווח נקי (בגין תוצאות 2013) של 13, ומכפיל EBITDA של 11.2 - לא בהכרח תמחור יקר. יותר מזה. בנטרול קופת המזומנים שלה, שווי הפעילות של XLMedia הוא 80 מיליון דולר, וזה אומר מכפיל רווח נקי של 6.8 ומכפיל EBITDA של 6. "אני מעריך שהמניה ירדה בגלל שציפיות השוק מהחברה היו גבוהות מידי", אומר ויס בהתייחסו לביצועי המניה. "השוק העריך שנכה את התחזיות על ימין ועל שמאל, ואנחנו רק עברנו אותן קמעה, וזה בסדר. אני מעדיף להיות שמרני וזהיר".

המספרים של XLMedia
 המספרים של XLMedia

האתר של Betsson / צילום: אתר החברה
 האתר של Betsson / צילום: אתר החברה