אל-ג'זירה: צה"ל ירה על משרדנו בעזה; ליברמן מסית נגדנו

(עדכון) - הבוקר דיווחה אל-ג'זירה כי משרדיה בעזה נפגעו ■ אתמול קרא שר החוץ לסגור את פעילות הרשת בישראל, מאחר שהיא עוסקת בשטיפת מוח בחסות קטאר, התומכת בחמאס ■ אל-ג'זירה מתעקשת לדווח כי חייל צה"ל חטוף

אביגדור ליברמן, יום הולדת 60 לגוסינסקי / צילום: יוסי כהן
אביגדור ליברמן, יום הולדת 60 לגוסינסקי / צילום: יוסי כהן

לאחר שמשרדיה של רשת אל-ג'זירה בעזה נפגעו הבוקר (ג') מירי של צה"ל - מאשימה הרשת את שר החוץ אביגדור ליברמן בהסתה נגדה, ומטילה על ישראל את האחריות לשלום אנשי הצוות שלה בעזה.

משרדיה של אל-ג'זירה ממוקמים בקומה ה-11 באחד הבניינים בעזה, ומהדיווח של הרשת עולה כי הזכוכיות במשרדים התנפצו, אך איש לא נפגע. אנשי הצוות ברחו מן המשרדים והתמקמו ברחוב מחוץ למבנה. באל-ג'זירה טוענים כי לא מדובר בירי אקראי אלא בירי מכוון שצה"ל מגדיר אותו "ירי אזהרה".

ברשת, שמקדישה בימים אלה 95% משידוריה לסיקור הלחימה בעזה (תוך התעלמות כמעט מוחלטת ממעשי רצח והרג שמתרחשים במדינות ערביות כמו עיראק וסוריה למשל), מדווחים כבר מאתמול (ב') על דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, אשר קרא לסגור את פעילות הרשת בישראל.

ליברמן אמר כי אל-ג'זירה עוסקת בשטיפת מוח ותיאר את קטאר כמדינה העומדת מאחורי הטרור. הרשת הקדישה לכך כתבה הן בערוץ המשודר והן באתר, תחת הכותרת: "ליברמן דורש להפסיק את פעילות אל-ג'זירה כדי להעניש את קטאר", שבה ציטטה את דבריו.

וכיצד הגיבה הרשת לדברים אלה? ההגנה הכי טובה היא התקפה. לטענתה, אמצעי התקשורת בשיראל מסיתים נגד אל-גז'ירה. "מאז תחילת התקיפות בעזה החלו אמצעי התקשורת הישראליים להסית נגד קטאר ונגד א-לג'זירה, ומאשימים את השתיים שהן מסייעות לכוחות הלוחמים בעזה ומממנות אותם, ובראשם תנועת החמאס", נכתב בידיעה.

רשת אל-ג'זירה היא תחנה ערבית בינלאומית המשדרת מדוחה שבקטאר ונמצאת בבעלות שליט קטאר, האמיר חמד בן ח'ליפה אל-ת'אני. יצוין כי דבריו של ליברמן באשר לתמיכת קטאר בחמאס מעוגנים בעובדות, שכן בשנים האחרונות האמיר העביר מאות מיליוני דולרים לממשלת חמאס באופן מוצהר ומארח במדינתו את ראשי החמאס, ח'אלד משעל ואסמאעיל הנייה.

מאז תחילת מבצע "צוק איתן" מקדישה אל-ג'זירה את רובם המוחלט של שידוריה לסיקור העימות בין ישראל לחמאס, אך כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, הסיקור רחוק מלהיות אובייקטיבי - החל בבחירת ניסוחים מתסיסים, דרך מתן מידע חלקי בלבד ועד בעיות באמינות המידע.

גם כעת, עם פרסום הודעתו של דובר צה"ל על חייל נעדר, בוחרת הרשת להשמיט את הפרט הכה מהותי שייתכן שמדובר בגופה, ולמעשה כבר במשך יומיים מדווחת על חייל ישראלי חטוף.

http://www.aljazeera.net/portal