תוכנית האוצר לאישור מהיר של 0% מע"מ על דירות

בכוונת האוצר לקדם את החוק בתקופת הפגרה ולהמשיך את הדיונים בוועדת הכספים שנפסקו כעת

ניסן סלומיאנסקי יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת
ניסן סלומיאנסקי יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת

תוכנית מע"מ בשיעור אפס נדחתה ושר האוצר כבר הבטיח היום (ד') במסיבת עיתונאים שהיא לא ירדה מהפרק ותיכנס לתוקפה באוקטובר הקרוב. ל"גלובס" נודע כי תוכנית האוצר להעברת חוק מע"מ בשיעור אפס בהקדם האפשרי כוללת דיונים של ועדת הכספים במהלך הפגרה והעברת חוק המע"מ כבר בימים בראשונים של מושב החורף של הכנסת שנפתח ב-23 לאוקטובר 2014. אפשרות נוספת שנשקלת היא גם כינוס המליאה בתקופת הפגרה ואישור החוק טרם תחילת מושב החורף.

בכוונת האוצר לקדם את החוק בתקופת הפגרה ולהמשיך את הדיונים שנפסקו כעת. עוד מציינים באוצר כי אין בכוונתם להיכנע לתכתיבים או תנאים שעלו במהלך השבועיים האחרונים בוועדת הכספים.

עוד נודע ל"גלובס" כי גם משך העבודה של השמאי הממשלתי על טבלאות המחירים וקביעת המ"ר הדירתי הנחוץ לקבלת ההטבה ישתנה. כך, בעוד הצעת החוק הנוכחית קבעה כי מיום אישור החוק יהיה על השמאי הממשלתי במשרד המשפטים, טל אלדרוטי, לגבש את הנתונים תוך 40 יום, מתכוונים באוצר לשנות סעיף זה ולקבוע כי כבר ביום אישור החוק יפרסם השמאי את הנתונים. ההסבר לאפשרות קיצור משך הזמן הוא שלשמאי הממשלתי יהיה די זמן לעבוד על הנתונים בזמן הפגרה.

עוד אמרו היום גורמים המעורבים בנושא כי נכון לעכשיו נראה שצמודי קרקע ייכנסו ככל הנראה להצעת החוק שתקודם כהוראת שעה לשבע שנים אולם הדרישה להכללת קבוצות הרכישה בתוך ההטבה כמו גם הדרישה לשינוי מתן ההטבה כך שתינתן בצורה דיפרנציאלית לא יתקבלו.