פשרה: טדי שגיא ישלם מיליון דולר לבנו של רון חולדאי ולשותפו

גד חולדאי ואורון צל תבעו משגיא 40 מיליון שקל, בטענה כי הפר הסכמים עמם סביב הקמת חברה לשיווק אתרי הימורים, וכי ניסה לנשלם מהחברה אחרי שהחלה לצמוח ■ שגיא טען כי השניים הפרו את התחייבותם להשקיע את כל מרצם במיזם

סוף לסכסוך בין איש העסקים טדי שגיא לבין גד חולדאי, בנו של ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי. ל"גלובס" נודע כי כ-5 שנים אחרי שחולדאי ואיש הפרסום אורון צל הגישו תביעה בסך 40 מיליון שקל נגד שגיא, בטענה כי הוא הפר הסכמים עמם סביב הקמת חברה לשיווק אתרי הימורים באינטרנט, הגיעו בימים האחרונים הצדדים לפשרה שמסיימת את הסכסוך ביניהם.

לפי הפשרה, שגיא ישלם לחולדאי וצל 900 אלף דולר מבלי להודות בטענות שלהם נגדו. סכום נוסף של 100 אלף דולר יעביר שגיא למטרות צדקה. הסכום כולל את שכר-טרחת עורכי הדין של הצדדים.

שגיא יוצג בידי עו"ד זאב שרף, וחולדאי - בידי עו"ד רון ברקמן. ההסכם הושג בתום הליך גישור שהתנהל בפני עו"ד עמוס גבריאלי, שנחשב לבכיר המגשרים בסכסוכים של העולם העסקי.

ב-31 ביולי נתנה שופטת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן, תוקף של פסק דין להסדר הגישור בין הצדדים.

"ניסיון השתלטות"

חולדאי ג'וניור וצל הם יוצאי אמפייר אונליין, משווקת אתרי הימורים מקוונים, שהפכה עם הזמן לליוורמור השקעות, ונמצאת כיום בשליטת איש העסקים נועם לניר. צל הוא איש שיווק שעבד בעבר במשרד הפרסום מקאן-אריקסון. חולדאי הוא מראשוני עובדי אמפייר אונליין ושימש כאיש השיווק המוביל של החברה.

ב-2008 השניים חברו לטדי שגיא והקימו איתו ועם רו"ח ועו"ד יוסי פרג חברה לשיווק אתרי הימורים מקוונים ששמה " ValueNet", כשהבעלות עליה התחלקה בין שגיא (50%), צל (12.5%), חולדאי (12.5%) ופרג (25%).

השותפות בין הארבעה עלתה במהרה על שרטון, ובינואר 2009 הגישו חולדאי וצל תביעה בסך 40 מיליון שקל נגד שגיא, בה נטען כי שגיא, בעל השליטה בפלייטק, ופרג הפרו שורה של הסכמים שנחתמו ביניהם לבין חולדאי וצל במסגרת החברה שהקימו.

חולדאי וצל, המיוצגים בידי עו"ד אלעד חן, טענו כי שגיא התחייב לממן את פעילות החברה באופן שוטף בלי לדלל את האחזקות של שותפיו, עד שזו תעבור לרווח תפעולי או לאורך תקופה של 4 שנים.

ואולם, בתביעה טענו השניים כי שגיא ופרג התכחשו להסכמות והחלו בניסיונות לנשל אותם מהחברה ולהשתלט עליה ב"צעדים חד-צדדיים וכוחניים, ולאחר שהשקיעו רבות במיזם והחברה החלה לצמוח בקצב מסחרר".

"ה'דיל' לא סגור"

באוגוסט 2009, טענו השניים, החלו סימנים ורמיזות מהכיוון של פרג ושגיא, ששיאן התכחשות לחוזה שנחתם בין הצדדים. "ראשית, ניסו פרג ושגיא ליצור 'הפרד ומשול' בין צל לחולדאי", נכתב.

במקביל, החל פרג להעביר לשניים מסרים, לפיהם שגיא רוצה "לפתוח את העסקה". שגיא נפגש עם צל, בנוכחות פרג, ובשיחה זו "יצא המרצע מן השק", נכתב בכתב התביעה.

לטענת חולדאי וצל, "שגיא הציע לצל לוותר מרצונו על אחזקתו בחברה בתמורה לשכר חודשי, בונוס בעתיד ואחוזים קטנים בחברה שיוקנו לו בפריסה של 4 שנים". צל סירב וטען כי מדובר בהצעה "מעליבה ולא עניינית".

פרג, מצידו - כך לפי התביעה - טען בפניו כי אם לא ייענה להצעה, יפעל שגיא לסגור את החברה, לרוקנה מתוכן, וכך לא יישאר לשניים דבר. למחרת אותה פגישה, כך נטען, חולדאי נותק ממערכות המחשוב של החברה, ומאוחר יותר נותק גם צל. בהמשך, לפי התביעה, מסר להם פרג כי שגיא כבר אינו מסכים לממן את החברה.

עם חלוף הזמן, נטען, מערכת הלחצים שהפעילו שגיא ופרג על השניים גברה. לפי התביעה, שגיא אמר בעבר לפרג "יוסי, ה'דיל' הזה, אני אפתח אותו בהמשך. הוא לא סגור"; ואילו פרג עצמו ציין בפני השניים כי "שגיא יכול לנתק את ה'פלאג' מחר".

לפי התביעה, לצל אמר פרג כי "שגיא לא רואה אותך ממטר". כשצל ציין בפניו: "הצלחנו, ועכשיו שגיא לוקח את זה. זה מה שמשגע אותי", אמר לו פרג על שגיא כי "הוא נהיה חזיר. אתה צודק, אך בגלל שאני מכיר אותו, מעולם לא חשבתי שיש לי אחזקה של 25%".

"טדי אוהב מלחמות"

לפי התביעה של חודלאי וצל, "שגיא פעל במטרה להשתלט על החברה, לאחר שהסתברה לו הצלחתה המסחררת... בבוקר בהיר העבירה תאוות הממון והכוח, שאינה יודעת שובע, את שגיא ופרג על דעתם, והם החלו במהלכים כוחניים שנועדו לסלק את התובעים מהחברה, במטרה לגזור לעצמם את הרווח העצום שעתיד החברה טומן", נכתב.

עוד טענו חולדאי וצל כי "פרג הצביע על תבנית פעילות של שגיא, שרותם אנשים להקמת מיזמים, ואז מותיר אותם כשידיהם על ראשם". לטענתם, פרג ציין בפניהם כי "טדי אוהב את השטויות האלה. רק תן לו מלחמות. זה עושה לו את היום".

לפי התביעה, מספר ימים לאחר מכן קיבלה ValueNet מכתב מחברה שבשליטת שגיא, ובו צוין כי "נוכח הנסיבות, אין באפשרותנו להמשיך ולממן אתValueNet". מספר ימים אחרי - כך לפי התביעה - נפגש שגיא עם צל, וכשהאחרון אמר לו שהוא רוצה את מניותיו בחברה, שגיא השיב לו: "אתה חי בהיה היה".

"אי-עמידה בהתחייבויות"

בתגובה לתביעה של חולדאי וצל, הגיש שגיא באוקטובר 2010 - יחד עם חברה שבבעלותו Altiano Investments, תביעה שכנגד נגד חולדאי וצל, שבה עתר לקבלת פיצויים בסך 3.8 מיליון שקל מהשניים.

באמצעות עורכי הדין זאב שרף ורן ריף, טען שגיא כי החברה שבבעלותו שודלה על-ידי חולדאי וצל להשקיע במיזם המשותף על סמך מצגים והתחייבות מצד השניים להשקיע את כל מרצם במיזם.

לפי תביעתו של שגיא, חולדאי וצל "הפרו בהפרות יסודיות את התחייבותם, לא עמדו במצגיהם והתנהגו בחוסר תום-לב". חולדאי וצל, כך נטען, "הם האחראים לכך שהכספים שהושקעו על-ידי Altiano ירדו לטמיון".

ב-2013 הופנו הצדדים להליך גישור בפני עו"ד עמוס גבריאלי. בימים האחרונים, כאמור, סייע גבריאלי לצדדים לסיים את הסכסוך ביניהם.