בוטל כנס בינלאומי בת"א בנושא תמלוגים ליוצרים

המצב הביטחוני הביא לביטולו של הכנס השנתי של ארגון זכויות היוצרים הבינלאומי CISAC, שהיה אמור להתקיים בת"א באמצע ספטמבר

תמלוגים / צלם:שאטרסטוק
תמלוגים / צלם:שאטרסטוק

המצב הביטחוני הביא לביטולו של הכנס השנתי של ארגון זכויות היוצרים הבינלאומי סיסאק (CISAC), שיועד להתקיים בתל-אביב באמצע חודש ספטמבר.

בחברת התמלוגים הישראלית, תל"י, אומרים כי מאז החל מבצע "צוק איתן" הם קיימו קשר שוטף מול ראשי סיסאק, שמאגד תחתיו 227 חברות תמלוגים מ-120 מדינות בכל רחבי העולם, וניסו עד הרגע האחרון להימנע מביטול הכנס. בסופו של דבר, כשהארגון נדרש לאשר סופית מול חברות התעופה וגורמים נוספים את הגעת חבריו לישראל, הוחלט לבטל את האירוע.

"בסיסאק התכוונו לקיים את הכנס בישראל לאות הזדהות עם חברת תל"י, שבשנה האחרונה ניצבה בפני איום סגירה ממשי. זאת, בשל החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בראשית השנה להגביל בצורה דרמטית את יכולת הפעולה של החברה, ולמעשה למנוע ממנה כל יכולת לייצג באופן אפקטיבי את חבריה", אומרים בתל"י.

בכנס אמורים היו להשתתף נציגים מחברות תמלוגים ממדינות רבות. "ראשי סיסאק התכוונו להדגיש בכנס את העובדה שפרט לישראל, אין אף מדינה במערב שבה חברת תמלוגים של יוצרים מתמודדת עם איום סגירה מצד הממונה על ההגבלים העסקיים, ושבשום מקום בעולם לא נהוג שיוצרים מקיימים משא-ומתן פרטני מול גופי שידור על תמלוגים", נמסר.

בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת מעמדן של חברות התמלוגים.