ערוץ 10 לעובדים: עד 25% קיצוץ בשכר או הביתה

הנהלת הערוץ: עובדים שמרוויחים מעל 10,000 שקל בחודש יספגו קיצוץ של 15%; מי שמרוויח מעל 20,000 שקל בחודש - שכרו יקוצץ ברבע ■ עובד למנכ"ל: "מה אני מקבל בתמורה לקיצוץ?"; ורשבסקי: "מקום עבודה"

יוסי ורשבסקי / צילום: תמר מצפי
יוסי ורשבסקי / צילום: תמר מצפי

נמשך המשבר בשיחות בין הנהלת ערוץ 10 ובין ועד עיתונאי חברת החדשות של הערוץ. בתום שתי ישיבות עובדים סוערות נפרדות שהתקיימו היום (ד') הבהירה ההנהלה כי לעובדים לא נותרת ברירה אלא לקבל עליהם את הקיצוץ.

ההנהלה הציגה בפני העובדים תוכנית קיצוץ שכר, לפיה עובדים שמרוויחים מעל 10,000 שקל יספגו קיצוץ של 15% בשכרם, ועובדים המרוויחים מעל 20 אלף יספגו קיצוץ של רבע משכרם.

ועד העובדים הבהיר כי הוא לא מוכן לקבל את הקיצוץ במתכונתו הנוכחית, וכפי שפורסם אתמול ב"גלובס", ממשיך לדרוש העברת מניות לעובדים שיוותרו על גובה שכרם הנוכחי.

במהלך הישיבה אמר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כי למרות הסירוב להעברת מניות לעובדים, ישולב נציג ועד העיתונאים בהנהלת הערוץ, למען השקיפות בהליכי קבלת ההחלטות.

כשנשאל על-ידי אחד העובדים האם הוא מבין כי קיצוץ שכזה עשוי להביא לעזיבת עובדים, אמר ורשבסקי: "אני מבין, זה קשה ועצוב, אני לוקח את זה בחשבון, וזה יהווה פגיעה, אבל המצב של הערוץ לא מאפשר מנוס מזה".

ורשבסקי הבהיר לעובדים כי לא משנה מה תהיה ההסדרה בשוק - בהיעדר בעל מניות הערוץ חייב להגיע לאיזון תפעולי בכוחות עצמו בסוף השנה.

עובד אחר שאל מה הוא מקבל תמורת הקיצוץ, ו-ורשבסקי ענה לו: "מקום עבודה".

בערוץ 10 הולכים לקראת קיצוץ דרמטי של 20% בהוצאות, במסגרת הליך אסטרטגי של הפיכת הערוץ לפלטפורמה אלטרנטיבית לערוץ 2. במסגרת זו הערוץ יבסס את עיקר שידוריו על תוכניות תחקיר, אקטואליה ותעודה, וחברת החדשות תתפוס נתח משמעותי בשידורים.

למרות זאת, ולמרות שחברת חדשות 10 נמצאת בימים אלה בתקופה הטובה בתולדותיה עם נתוני שיא מאז היווסדה, יש כוונה לפגוע בתנאי ההעסקה של עובדי החברה.