גלאון: הפגנת השמאל תתקיים מחר למרות הנחיות פיקוד העורף

יו"ר מרצ בגל"צ: "אני לא מוכנה לקבל את הנחיית פיקוד העורף לאיסור התקהלות. יש כאן קהל גדול שרוצה לצאת ולהגיד את דברו" ■ על הפרק בהפגנה: "המשך הצורך החיוני במשא ומתן, והפסקת האיומים בהסתה בכל מקום"

זהבה גלאון / צלם: יוסי כהן
זהבה גלאון / צלם: יוסי כהן

יושבת ראש מרצ זהבה גלאון אמרה שהפגנת השמאל בתל אביב תתקיים מחר בכיכר רבין בת"א למרות הירי המחודש של חמאס מעזה ולמרות הנחיות ברורות של פיקוד העורף בדבר התקהלות אסורה.

גלאון אמרה בראיון בגלי צה"ל, כי "מחר מחנה השלום מתכנס בכיכר, ואנחנו מתכוונים לתת לכיכר לדבר על שני דברים - גם כמובן על המשך הצורך החיוני במשא ומתן, אבל גם על זה שאי אפשר להמשיך עם האיומים בהסתה בכל מקום". המראיין רינו צרור אמר לה כי פיקוד העורף אוסר התקהלות של יותר מ-1,000 איש, והיא השיבה לו "אני לא מוכנה לקבל את הנחיית פיקוד העורף. יש כאן קהל גדול שרוצה לצאת ולהגיד את דברו".

"זה תמיד קשה להבין את המורכבות של החיים האלו", אמרה גלאון, "הירי הזה ממשיך, אך אולי דווקא מהירי הזה שמשתכלל ממבצע למבצע אנחנו יכולים להבין כמה זה יהיה חסר אחריות וחסר תוחלת להסתפק רק בהעדפת האופציה הצבאית בלי לממש את האופציה המדינית".

עוד אמרה גלאון: "אני לא מוכנה לקבל את ההחלטה הזאת לשוב ולתקוף בעזה אחרי תום הפסקת האש, אנחנו ננסה להיאבק בהנחיה הזאת. ממבצע למבצע המציאות הופכת קשה יותר. אנשים נאלצים לעזוב את הבתים, יש המון הרס, הרוגים ופצועים".

היא הוסיפה: "חמאס הוא ארגון טרור והירי שלו הוא פשע מלחמה נתעב, אבל חייבים לנצל את החולשה הבינלאומית של חמאס ולמצות את המהלך המדיני, וזה לא יכול להיעשות רק באמצעות הכרזות של ראש הממשלה 'שקט ייענה בשקט, טרור ייענה בטרור'. זה השיטה הישנה של נתניהו לניהול משבר".

גלאון נשאלה ע"י צרור האם דבריה מביעים תמימות ומזכירים את הדברים של השמאל משנות ה-70 ולא מתאימים למציאות הזו שהשתנתה מאז. היא השיבה כי "יכול להיות שזה נשמע נאיבי אבל ניסינו את החלופה - נכנסים לעזה ויורים, והם יורים עלינו, ואני חושבת שזה חסר תקווה וחסר תועלת. המציאות היא אותה מציאות, חמאס השתכלל".