אושר סיוע ליישובי עוטף עזה בתקציב של כ-60 מיליון שקל

הממשלה אישרה הצעה, לפיה ישופצו ויוקמו שטחי ציבור, מגרשי ספורט, פארקים, מוסדות ציבור ותרבות ומעונות יום ממוגנים ביישובי עוטף עזה ובעיר שדרות ■ כפר סטודנטים יוקם במרכז העיר שדרות

בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף
בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף

ממשלת ישראל אישרה הבוקר (א') את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, לסיוע לתושבי שדרות ועוטף עזה. מטרת ההצעה היא לחזק את ההתיישבות הקיימת ולעודד קליטה וגידול דמוגרפי.

נציין, כי עיתוי החלטה זו מגיע בסמוך למצב הפוך לחלוטין ביישובי עוטף עזה בימים האחרונים כאשר התושבים מתקוממים על כך שלמרות הצהרות הממשלה ומערכת הביטחון על שקט, המציאות בשטח מראה אחרת, ורבים מהתושבים אינם מסכימים לחזור ליישובים ואף מתכננים להפגין אל מול הכנסת בימים הקרובים.

על פי ההצעה שאושרה הבוקר, ישופצו ויוקמו שטחי ציבור, מגרשי ספורט, פארקים, מוסדות ציבור ותרבות ומעונות יום ממוגנים ביישובי עוטף עזה ובעיר שדרות. לצורך כך, יוקצה תקציב ליישום התוכנית על סך 9.6 מילון שקל מתקציבי משרד הבינוי והשיכון, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד האוצר ומשרד הכלכלה.

כמו כן, ההחלטה קובעת עוד כי משרד הבינוי והשיכון, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד התרבות והספורט יגבשו תוכנית לשנים 2014 עד 2016 שתכליתה תקצוב וביצוע עבודות דומות בעיר שדרות בסך כולל של 13.5 מיליון שקל מתקציב כל המשרדים האמורים.

במקביל להחלטה זו, אושרה גם הצעה נוספת של משרדי האוצר, השיכון ופיתוח הנגב והגליל, יחד עם עמותת איילים, להקמת כפר סטודנטים חדש בעיר שדרות, כפר סטודנטים שיורכב כולו ממכולות. מדובר ביוזמה דומה לזו שהושקה לאחרונה בכפר הסטודנטים בעיר לוד.

מדובר בהקמת כפר סטודנטים במרכז העיר שדרות שיכלול כ-150 מכולות שיוסבו ליחידות דיור ויוכלו לאכלס כ-300 סטודנטים. תוכנית זו תתוקצב על ידי משרד האוצר שיקצה למטרה זו 20 מיליון שקל, משרד הפיתוח הנגב והגליל שיקצה 10 מיליון שקל מתקציבו וגם על ידי עמותת איילים שצפויה להשתתף במימון בהיקף של 20 מיליון שקל. בסך הכל מדובר ב-50 מיליון שקל למטרה זו.

מי שיהיה אחראי על הפעלת התקציבים הוא המשרד לפיתוח הנגב והגליל שעתיד לפרסם מכרז להקמת והפעלת כפר הסטודנטים. מיגון המתחם נכלל גם בהערכת תקצובו של המתחם כפי שנכתב בהצעת ההחלטה: "התקציבים כוללים את עלויות המיגון הנדרשות על פי הוראות פיקוד העורף".

מתן דהן, מייסד עמותת איילים, הוסיף כי העבודות כבר החלו: "מדובר ביוזמה שלנו שכבר החלה והצורך במיגון הוא הסיבה שנדרשה תוספת התקציב מלכתחילה. המיגון נעשה כך שלכל מכולה המשמשת למגורים הוצמד ממ"ד".