גם עולם הפרסום נפרד מהשחקן רובין וויליאמס

וויליאמס, שחקן הקולנוע המוערך שהתאבד השבוע, כיכב לאורך השנים בפרסומות של מותגים שונים, ובאחרונה אף הוביל סיטקום על תעשיית הפרסום

מותו של השחקן רובין וויליאמס יותיר חלל לא רק בעולם הקולנוע, אלא גם בעולם הפרסום, שבו לקח וויליאמס חלק לאורך השנים. וויליאמס כיכב בלא מעט קמפיינים, ובחלקם הוא היה לא רק בתפקיד הקומיקאי, אלא גם בתור מוביל דעה ואישיות משפיעה.

וויליאמס החל את דרכו בעולם הפרסום כבר בשנת 1977, כאשר כיכב בפרסומת משעשעת למותג התקשורת אילינוי בל.

אחת הפרסומות הזכורות ביותר שלו היא אדפטציה של קטע מהסרט "ללכת שבי אחריו", שבו הוא נושא נאום מעורר השראה על שירה - אדפטציה שבה נעשה שימוש במסגרת קמפיין לאייפד של אפל.

מיד לאחר שנודע על מותו של וויליאמס, העלה מנכ"ל אפל, טים קוק, ציוץ שבו כתב: "אני שבור לב לשמוע על מותו של וויליאמס. הוא היה בעל כישרון בלתי רגיל ואדם יוצא מהכלל. נוח על משכבך בשלום". בהמשך העלתה החברה עמוד מיוחד ב-iTunes שבו הוצגו קטעים נבחרים מסרטיו ומאירועים אחרים שבהם השתתף.

בקמפיין זכור אחר, עבור המותג סניקרס, גילם וויליאמס את דמותו של מאמן משוגע, וזאת במסגרת סדרת הפרסומות תחת הסלוגן "You're not you when you're hungry".

רובין לקח חלק גם בקמפיין משעשע למשחק "Legends of Zelda" של נינטנדו, שאותו אהב במיוחד. הוא אף קרא לבתו זלדה על שם גיבורת המשחק, והיא כיכבה לצדו בפרסומת.

יש לציין כי הקשר של וויליאמס עם ענף הפרסום חרג מתחום הפסקת הפרסומות, ובשנת 2013 הוא כיכב בסדרה "The crazy ones" של רשת CBS, שעסקה בתעשיית הפרסום. בסיטקום, שבוטל לאחר עונה אחת, גילם וויליאמס את דמותו של אב שמנהל יחד עם בתו משרד פרסום. CBS העלתה את התוכנית לאחר ההצלחה הגדולה של "מד מן", שגרמה לשאר התעשייה להתעניין בסדרות על ענף הפרסום.