הרצוג: "הממשלה באובדן עשתונות מדיני. נתניהו בחוסר אמון מוחלט מול אובמה, ליברמן שכח מזמן שהוא שר החוץ, ויאיר לפיד מחלק ציונים כמו פרשן"

(עדכון) - ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה דורש גם להדיח את יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי, לאחר שהרחיק את ח"כ סתיו שפיר מהוועדה

יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי
יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, בוז'י הרצוג, דורש להעביר את יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי מתפקידו. הבוקר פנה הרצוג ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין בטענה כי יש להדיח את סלומיאנסקי לאחר שהרחיק את חברת סיעת העבודה ח"כ סתיו שפיר מהוועדה רק בשל בקשתה לקבל הסברים מאנשי האוצר על מטרת הקיצוץ בתקציב הביטחון.

"התנהלותו של סלומיאנסקי מהווה פגיעה חמורה בסמכותם של חברי הכנסת לפקח על עבודת הממשלה", נימק הרצוג את בקשתו. "לא יתכן שמיליארדים מכספי הציבור עוברים מיד ליד מבלי שיסופקו הסברים ראויים לחברי הכנסת ולציבור כולו. סולמיאנסקי הפך את ועדת הכספים לצינור להעברת כספים להתנחלויות על חשבון אזרחי מדינת ישראל ולמנוף לביצוע קומבינות פוליטיות בחסות סיעת 'יש עתיד'".

מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, נמסר: "רחמיי על בוז'י הרצוג ומפלגת העבודה שאינם מוצאים את מקומם בספסלים האחוריים של האופוזיציה. טועה בוז'י הרצוג וטועה מפלגת העבודה אם הם חושבים שבדרך הזו הם יזכו לדעת קהל חיובית. מאז כהונתי כיו"ר ועדת הכספים הונהגה שקיפות מלאה וחופש דיבור שלא היה כמותו בוועדה. אני מאפשר לחברי הוועדה וגם לחברי כנסת שאינם חברי הוועדה לדבר בכמות שמעולם לא הייתה בוועדת הכספים.

"אני מזמין את ח"כ בוזי הרצוג יו"ר מפלגת העבודה להואיל ולהשתתף בישיבות ועדת הכספים ולצפות בהתנהגות הבלתי נאותה של חברת סיעתו. מפלגת הבית היהודי ואני כיו"ר ועדת הכספים פועלים כדי להטיב עם הציבור הרחב במדינת ישראל, ואילו בוז'י עסוק בניסיונות להרוויח הון פוליטי על גב הציבור, וזאת במקום לתמוך בקידום יוזמות שמטרתן יצירת שינוי חברתי עמוק ואמיתי", נמסר.

ראש האופוזיציה גם מתח ביקורת קשה על הממשלה, על רקע השפל המדיני ביחסים עם ארה"ב. "ממשלת ישראל נמצאת באובדן עשתונות מדיני מוחלט", אמר הרצוג. "מדי יום נפתחת עוד חזית מול ידידותינו בעולם. בין נתניהו לנשיא אובמה יש חוסר אמון מוחלט, ליברמן שכח מזמן שהוא אמור להיות שר החוץ ולפיד מחלק ציונים כמו פרשן.

"היחסים עם ארצות הברית הם נכס אסטרטגי וכלכלי עבור אזרחי מדינת ישראל והממשלה הזאת מצליחה לקלקל גם אותם. את האבנים ששרי הממשלה הזאת זורקים, גם אלף חכמים יתקשו להוציא מהבאר. אנחנו לא חייבים להסכים עם ארצות הברית בכל נושא, יש ענייני מהות בהם לישראל זכות מלאה להחליט ויש ענייני סגנון ופרוטוקול. הממשלה הזאת נכשלת באופן עקבי בשניהם".