אל גור תובע את רשת אל-ג'זירה בגין הונאה והפרת חוזה

טוען כי הרשת חייבת לו 65 מיליון דולר‏ במסגרת עסקה לרכישת Current TV

אל גור / צילום: רויטרס
אל גור / צילום: רויטרס

אל גור, לשעבר סגן נשיא ארה"ב, תבע את רשת הטלוויזיה הלוויינית אל-ג'זירה, הנמצאת בבעלות משפחת המלוכה של קטאר, בטענה כי הרשת חייבת לו ולשותפו 65 מיליון דולר במסגרת עסקה לרכישת קארנט טי.וי ‏‎(Current TV)‎‏, רשת טלוויזיה שהייתה בבעלותו החלקית של גור.‏

גור וג'ואל הייאט, שגם הוא נמנה עם הבעלים לשעבר של קארנט טי.וי, מאשימים את אל-ג'זירה אמריקן הולדינגס בהונאה ובהפרת חוזה, ודורשים פיצויים בסכום שלא נחשף.

השניים טוענים כי אל-ג'זירה ניסתה באופן לא חוקי להשתלט על 65 מיליון דולר שהופקדו בקרנות צד שלישי במסגרת עסקה של 500 מיליון דולר. ‏

‏‏"אל-ג'זירה אמריקה רוצה להעניק לעצמה הנחה על מחיר הרכישה שהוסכם לפני קרוב לשנתיים", נאמר בהודעה שפרסם דיוויד בוייד, מעורכי דינו של גור. "אנו מבקשים מבית המשפט להורות לאל-ג'זירה אמריקה להפסיק להחזיק בכספים שהופקדו בידי צד שלישי ושייכים לבעלי המניות הקודמים של קארנט".‏

‏רכישת ערוץ הטלוויזיה של גור ומיתוגו מחדש העניקו לאל-ג'זירה אמריקה גישה ל-43 מיליון משקי-בית בארה"ב.

גור אמור היה לרשום הכנסה של ‏‏‏100 מיליון דולר ממכירת הערוץ, שבהשקתו השתתף ב-2004. בניכוי חובות, היה גור אמור לשלשל לכיסו רווח של 70 מיליון דולר בתמורה ל-20% שלו בערוץ, אמרו בשנה שעברה מקורות יודעי דבר.

‏‏גור ושותפיו - שכללו את הייאט, מייסד הייאט ליגל סרוויסס, את המיליארדר רון ברקל מלוס אנג'לס ואת ריצ'רד בלום, מנהל חברת השקעות - רכשו ב-2004 תמורת 70 מיליון דולר את החברה שממנה נוצרה קארנט.‏

‏גור אמר בזמנו כי ברצונו ליצור רשת "מחוללת תמורה". החברה, ששמה שונה לקארנט טי.וי, הייתה אמורה לשגשג - בדומה ליו-טיוב - בזכות קהל צעיר ולמצב את עצמה כהיפוכה הגמור של פוקס ניוז וכמתחרה הליברלית של ‏MSNBC‏.‏

‏קארנט נכשלה כישלון חרוץ במאמציה להפוך את עצמה לערוץ טלוויזיה משפיע, אך למרות זאת המשיך גור לשלם לעצמו משכורת ובונוסים בסך 1.2 מיליון דולר בשנה, לפי מסמכים שהוגשו ב-2008 לרשות ניירות ערך של ארה"ב, במסגרת ההכנות להנפקה ראשונית לציבור שבוטלה בסופו של דבר. ‏‎‎‏

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988