NBA: ההכנסות מספונסרים עלו ב-5.7% בתוך עונה אחת

ליגת הכדורסל סיימה את 2013/14 עם מחזור של 679 מנותני החסות שלה, על-פי מחקר של חברת IEG

סן אנטוניו ספרס מול מיאמי היט, סדרת גמר ה-NBA, טים דאנקן / צלם: רויטרס
סן אנטוניו ספרס מול מיאמי היט, סדרת גמר ה-NBA, טים דאנקן / צלם: רויטרס

ההכנסות של ליגת ה-NBA מספונסרים בעונת 2013/14 הסתכמו ב-679 מיליון דולר, עלייה של 5.7% בהשוואה לעונה שלפני כן. כך מפרסם מחקר של חברת IEG, המתמחה בניתוח חסויות בשוק האמריקאי.

מדובר בשיא כל הזמנים עבור ה-NBA, אבל עדיין רחוק מאוד מההכנסות של ליגת הפוטבול האמריקאית - שלפי IEG עומדןת על 1.07 מיליארד דולר.

הסיבה העיקרית לעליית בהכנסות של ה-NBA מהסכמי חסות היא הסכם עתק עם חברת סמסונג שנחתם לאחרונה, בגובה 100 מיליון דולר. עוד שלוש עסקאות גדולות נכנסו לתוקף ונכללו בדוח - עם יצרנית ביגוד הספורט Foot Locker, עם יצרנית הצמיגים Kumho, ועם חברת המשקאות האלכוהוליים Diageo. מאז 2010 צמחו ההכנסות של ה-NBA מספונסרים ב-26%.

לפי הדוח, שבע קבוצות NBA עומדות נהנות מהכנסות גבוהות מהממוצע בכל הקשור לפרסום - בוסטון סלטיקס, ברוקלין נטס, שיקגו בולס, דאלאס מאבריקס, לוס אנג'לס לייקרס, ניו יורק ניקס ואוקלהומה סיטי ת'אנדר. חמש קבוצות נמצאות בלבל התחתון מבחינת הכנסות מפרסום - דטרויט פיסטונס, מילווקי באקס, מינסוטה טימברוולבס, פילדלפיה 76, סקרמנטו קינגס.

לפי מגזין "פורבס", ההכנסה הכוללת של ליגת ה-NBA בעונת 2012/13 הסתכמה ב-4.6 מיליארד דולר.