מבני תעשיה מכרה נכס בטורונטו ב-60 מיליון דולר קנדי

התזרים הפנוי של החברה מהמכירה עומד על כ-32 מיליון דולר קנדי

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

חברת הנדל"ן מבני תעשיה, שבשליטת כלכלית ירושלים (78%) של איש העסקים אליעזר פישמן, דיווחה היום לבורסה כי חברת-בת בבעלותה המלאה התקשרה למכירת מלוא זכויות החכירה שלה במקבץ הדירות להשכרה Chalkfarm, אשר בטורונטו, קנדה, בתמורה לכ-60 מיליון דולר קנדי (כ-191 מיליון שקל).

מתוך הסכום האמור הפקיד הקונה בנאמנות עבור העסקה כ-800 אלף דולר קנדי, אשר יתקזזו מתוך סך הסכום שהוא אמור להעביר לרכישה, כאשר זו תצא לפועל.

מבני תעשיה, שבראשותו של דוד זבידה, ציינה כי היא אינה צפויה לרשום בספרים רווח או הפסד בגין המכירה, וכי התזרים הפנוי שלה (לפני מס) מהמכירה עומד על כ-32 מיליון דולר קנדי (כ-100 מיליון שקל).

זבידה ציין, כי "מדובר במהלך המהווה פועל יוצא ישיר של יישום האסטרטגיה של קבוצת מבנה, להתמקד בפעילות בישראל ובמספר מדינות ליבה נוספות, תוך מכירה של נכסים קיימים במדינות אחרות". עוד הוסיף המנכ"ל: "המכירה תורמת לתזרים החברה, ובכך תאפשר לנו להמשיך ולהתרחב בפעילות ולפעול להקטנת החוב הפיננסי".

הנכס הנמכר בקנדה כולל 1,214 דירות להשכרה, והעסקה צפויה לצאת לפועל באוקטובר הקרוב. בימים האחרונים הודיעה הרוכשת למבני תעשיה, כי היא מוותרת על הצורך להתקיימות תנאים מוקדמים לעסקה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"