פרטנר: באומן יטפל במותג אורנג', גליקמן ב-012

עד עתה טופל המותג פרטנר באמצעות שני המשרדים ■ במקביל, זניט הגישה הצעה מסחרית לרכישת המדיה של החברה

גיל סמסונוב ויוסי לובטון/צילומים: איל יצהר
גיל סמסונוב ויוסי לובטון/צילומים: איל יצהר

חברת פרטנר עורכת רה-ארגון במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי בעקבות ההשקה התקשורתית של הדור הרביעי, הוחלט בפרטנר לחלק באופן קבוע את תקציב הפרסום של החברה, באופן כזה שבאומן-בר-ריבנאי יטפל בתקציב המותג פרטנר-אורנג' - וגליקמן-נטלר-סמסונוב יטפל בתקציב המותג 012.

עוד נודע כי גם משרד הפרסום מקאן תל-אביב הציג בפני החברה מצגת אסטרטגית לגבי שוק הסלולר.

במקביל, ממשיכה החברה לנהל תהליך בדיקה לגבי התנהלותה העתידית בתחום רכישת המדיה. ל"גלובס" נודע כי חברת זניט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי הגישה הצעה לחברה, ובכך היא מנסה לאתגר את מי שמופקד כיום על תקציב המדיה - יוניון.

תקציב הפרסום של פרטנר עבר ב-5 השנים האחרונות מספר שינויים: לפני 4 שנים הוחלפו משרדי הפרסום הוותיקים שליוו את החברה במשך שנים - שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן, בשני משרדים חדשים - JWT ישראל וברוקנר-נטע-יער, זאת לאחר מכרז שערכה פרטנר.

ואולם, מהר מאוד התברר כי יש למעשה זוכה נוסף: גליקמן-נטלר-סמסונוב, שאמנם לא זכה במכרז על תקציב פרטנר, שכן הפרזנטציה שיצר נתפסה כ"ישראלית מדי", אך זמן קצר לאחר מכן הועבר אליו תקציב הפרסום של 012 סמייל שבבעלות פרטנר, שטופל עד אז בגלר-נסיס.

בהמשך, עם המיזוג שנערך בין 012 סמייל לפרטנר, הפך גליקמן דה-פקטו לחלק ממערך הפרסום של הקבוצה, אך לא הוכרז רשמית כמשרד הפרסום של פרטנר. שנתיים לאחר אותו מכרז נראה היה כי התקשרות עם שני משרדים החדשים לא הוכיחה את עצמה, ובחברה החלו לחפש משרד פרסום חדש.

הפעם התנהל המכרז בין מקאן-אריקסון בראשות ריצ'י הנטר, לבין באומן-בר-ריבנאי בראשות המנכ"ל יוסי לובטון, שמערכת היחסים בין המשרד לבין הוט - התקציב שבו טיפל עד אז - עלתה על שרטון, והוא החליט להמר וללכת על תקציב פרטנר, למרות שמדובר בתקציב קטן יותר.

באומן אכן זכה, אך הניסיון לקבל לידיו גם את תקציב המדיה לא עלה יפה, ולאחר בדיקה הוחלט להשאיר אותו בידי יוניון.

אך גם מערכת היחסים עם שני המשרדים החדשים ידעה עליות ומורדות. שניהם טיפלו במותג אורנג', וכל אחד מהם עלה עם קמפיינים מושקעים אך תהליך העבודה קירטע.

כפי שנחשף ב"גלובס", לקמפיין הצהרת הכוונות של פרטנר על כניסה לפעילות בדור הרביעי העדיפה פרטנר להשתמש בקמפיין מיובא - זאת לאחר שהנהלת החברה לא קיבלה ממשרדי הפרסום שלה מענה פרסומי שעלה בקנה אחד עם רצונותיה. עם זאת, מערכת היחסים הלא פשוטה עם משרדי הפרסום השתפרה בחודשים האחרונים, כשאת תפקיד סמנכ"ל השיווק קיבל יגאל ברקת, שהחליף את נעמה גת.

עתה, עם השקת הדור הרביעי, מסדרת פרטנר מחדש את מערך הפרסום שלה, והשאלה האחרונה שנותרת פתוחה בשלב זה היא מה יעלה בגורל תקציב המדיה.

בבאומן-בר-ריבנאי וביוניון סירבו להתייחס לידיעה. לא התקבלה תגובה ממקאן תל-אביב.

מחברת פרטנר נמסר: "משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-נטלר-סמסונוב הם חלק ממערך הפרסום של החברה מזה שנים. החלטות לגבי הפעילות הפרסומית למותגים השונים נקבעות מעת לעת על-ידי חטיבת השיווק".