דאע"ש מאיים על ארה"ב: "נטביע את כולכם בדם"

לאחר שטבח במאות בני אדם בעיראק ובסוריה, מפנה כעת ארגון המדינה האסלאמית את חציו אל המערב ■ בסרטון תעמולה שהפיצו פעילי דאע"ש איימו כי יתקפו אזרחיים אמריקאיים, בעקבות התערבות ארה"ב בנעשה במדינה

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

לאחר שהפעולות הרצחניות של ארגון דאע"ש בעיראק גרמו לארצות-הברית לבצע תקיפות אוויריות במדינה, לראשונה מאז נסיגת הצבא האמריקאי מהאזור - מאיימים פעילי הארגון כי "יתקפו אזרחי אמריקאיים בכל מקום".

בסרטון וידיאו שהפיץ הארגון נראים צילומים של מתקפות טרור שבוצעו נגד כוחות הצבא האמריקאי במהלך השהייה האמריקאית בעיראק. על רקע התמונות מוצג הכיתוב באנגלית "נטביע את כולכם בדם".

בתדרוך כתבים אתמול (ב') בבית הלבן אמר נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, כי ארגון דאע"ש מהווה איום על עיראק ועל המזרח התיכון כולו. "גם לארצות-הברית יש אינטרסים הנוגעים לביטחון לאומי, בכל הקשור להכנעת דאע"ש, שעלול להוות איום".

אובמה: "הזאב נמצא בפתח הדלת"

יחד עם זאת, הדגיש אובמה כי הממשל בעיראק לא יכול להסתמך על המתקפות האווירית של ארה"ב באזור על מנת להדוף את כוחות דאע"ש: "אל תחשבו שבגלל התקיפות שנועדו להגן על אנשינו, ניתן להרים את הרגל מהגז ולחסור לחוסר התפקודיות שהחליש את המדינה", הוסיף אובמה, שהתחייב לא להיגרר חזרה ללחימה קרקעית בעיראק.

אובמה המשיך וקרא לעיראקים להקים במהרה ממשלה רחבה ומייצגת על מנת להיאבק בארגון הקיצוני, וטען כי "העיראקים חייבים לבצע את זה כי הזאב נמצא בפתח הדלת. על מנת שהשלטון יהיה אמין בעיני העם העיראקי, על המנהיגים לשים מאחוריהם את חלק מהמנהגים הישנים כיצד ליצור ממשלה מאוחדת".

מאז יום שבת, אז דווח כי ארגון דאע"ש הרג מאות אזרחים סורים ועיראקים, תקף חיל האוויר האמריקאי כ-90 מטרות של הארגון הקיצוני סמוך לעיר ארביל שבעיראק. אתמול דווח כי בזכות התקיפות האוויריות, הצליחו הכוחות הכורדים להתקדם ולהשתלט על סכר מוסול - הנחשב למטרה אסטרטגית חשובה, מאחר והוא מספק מים וחשמל לכל אזור צפון עיראק.