הוט לארדן: דור 4 בסלולר - כתחליף לרשת קווית

החברה הופיעה היום אצל שר התקשורת גלעד ארדן בשימוע בנושא חובת הפריסה האוניברסלית, וביקשה להשתמש בטכנולוגיות סלולריות כדי לספק שירותים קויים במקומות מרוחקים

אילן צחי / צלם: תמר מצפי
אילן צחי / צלם: תמר מצפי

חברת הוט מבקשת משר התקשורת גלעד ארדן להכיר בדור הרביעי בסלולר כאמצעי תחליפי לשירותי תקשורת קוויים ולאפשר לה להשתמש בטכנולוגיה כדי לספק שירותי תקשורת (כולל טלוויזיה) למקומות שבהם יתברר שאין כל כדאיות כלכלית לפרוס תשתיות קוויות.

הוט הופיעה היום בשימוע במשרד התקשורת בעקבות החלטת המשרד לכפות עליה פריסת תשתיות מלאה בכל הארץ (פריסה אוניברסלית). נזכיר, כי המשרד התייחס דרך ועדת החריגים לשירותי טלפוניה ואינטרנט בלבד כחובת פריסה.

הוט כבר הציגה בפני המשרד את טיעוניה בכתב שמלווים בחוות דעת כלכלית, והיום היא הופיעה פנים אל פנים מול צמרת המשרד כדי לטעון את טענותיה. בראש ובראשונה החברה הבהירה כי היא אינה מתווכחת על חובת השירות האוניברסלי שמופיעה ברישיונה, אלא שהוועדה המייעצת שקבעה את התנאים שמאשררים מחדש את חובתה לפריסה ומתווה תנאים להחרגה, בעצם מונעת ממנה להגיש כל בקשה להחרגה.

כלומר, לדברי החברה התנאים הם כה קשוחים כך שהיא פשוט לא יכולה לעמוד בהם משום שמדובר בהשקעה שיכולה להגיע למיליארד שקל. לדעת החברה יש לאמץ מנגנון יותר מאוזן שבין היתר יאפשר לה להשתמש כאמור בטכנולוגיות דור רביעי על מנת להגיע ללקוחות.

החברה הסבירה שבעולם לא ניתן למצוא מקרים שבהם מדינה חייבה פריסה של שתי תשתיות קוויות בפריסה אוניברסלית, ולא רק זאת, אלא שגם בנוגע לחברות הבזק ישנן מדינות שהמדינה אפשרה להן לבחור באיזו תשתית הן רוצות להגיע ללקוחות, קווית או אלחוטית, שלא להזכיר גם סיוע ממשלתי במקומות מרוחקים.

הוט הסבירה כי ההמלצות מתעלמות מהעלויות הכוללות שהן כאמור עשויות להסתכם בכמיליארד שקל ושישנם מקרים שבהם אין דרישה לשירותיה והצפי לחדירה הוא נמוך ולכן החזר ההשקעה הוא אפסי. לכן במקרים חריגים וקיצוניים כאלה היא מבקשת לתת את השירותים באמצעים חליפיים, כמו LTE וטכנולוגיות אלחוט אחרות.

נדגיש, כי לכל אורך השיחה ניסתה החברה להסביר שהיא אינה נאבקת על החובה אלא על הפרשנות המרחיקת לכת שהתלוותה אליה.