הנקראות ביותר

ייצוגית: אוטו סנטר הציגה מחירי מחירון גבוהים מהמחיר האמיתי

בבקשה לייצוגית ב-280 מיליון שקל נטען כי החברה מתחייבת לרכוש את הרכבים שנקנים ממנה כעבור 3 שנים במחיר מחירון - אלא שהתחייבות זו מטעה

מתוך פרסומי אטוטו סנטר באינטרנט
מתוך פרסומי אטוטו סנטר באינטרנט

מחירי "מחירון לוי יצחק" שהוצגו בפני רוכשים פוטנציאליים בחברת אוטו סנטר, מקבוצת מאיר יבואנית וולוו והונדה, היו מוטעים וגבוהים מהמחיר האמיתי - כך נטען בבקשה לתובענה ייצוגית על סך 280 מיליון שקל שהוגשה לאחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז. החברה, נטען, הטעתה במכוון את הצרכנים שרכשו רכבים ממגרשי החברה או נחשפו לפרסומים מטעים מטעמה.

באי-כוחם של התובעים, עורכי הדין גלעד מרקמן, ליאור טומשין ודוד שוורצבאום ממשרד מרקמן את טומשין, טוענים כי באופן שיטתי, מחיר המחירון של לוי יצחק, אותו הציגה אוטו סנטר לצד כלי הרכב שפרסמה, אינו תואם את מחיר המחירון האמיתי של לוי יצחק לגבי הרכב שהוצג באתר החברה ובמגרשים.

המחיר בפרסומת יקר משמעותית

בתביעה הייצוגית מפורט כיצד אחד התובעים הגיע לסניף של אוטו סנטר, לאחר שראה פרסומת לרכב מסוג יונדאי 20-I. נציג המכירות הסביר לו כי מחיר המחירון של הרכב הוא 73,200 שקל, אך הוא יוכל לרכוש אותו בהנחה - תמורת 55,500 שקל בלבד.

אלא שהתובע טוען שגילה כי מחיר המחירון האמיתי של הרכב היה 46,500 שקל - כך שבפועל ניסו בחברה למכור לו את הרכב במחיר גבוה מזה הנקוב במחירון הרשמי. הכוונה, נטען בכתב התביעה, היא להטעות את הצרכנים לגבי השווי האמיתי של כלי הרכב, וכך למכור להם רכבים במחיר גבוה משוויים האמיתי.

עוד בנושא נתח שוק וצרכנות


עוד נטען בתביעה הייצוגית כי אוטו סנטר מפרסמת התחייבות לרכוש את הרכבים שנקנים ממנה כעבור 3 שנים במחיר המחירון שלהם - אלא שאין ממש בהתחייבות הזו, שכן בעקבות הצגת מחיר המחירון המוטה, שוויו של הרכב ברוב המקרים נמוך ברכישה החוזרת משוויו של הרכב בשוק.

ההתנהלות הזו, על-פי התובענה, משקפת הפרה בוטה של חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים ופקודת הנזיקין. לדברי התובעים, מדובר בהתנהלות מכוונת להטעיה של צרכנים, ניצול בורותם, ניהול משא-ומתן שלא בתום-לב, רשלנות ותרמית - הכול במטרה להגדיל רווחיה של אוטו סנטר על חשבון הצרכנים.

בתביעה הייצוגית חולקו הצרכנים שנפגעו לכאורה ממצגי-השווא של החברה לתתי-קבוצות: אלה שנחשפו לפרסומים ובעקבותיהם הגיעו למגרשי הרכב של החברה, שנזקם נאמד ב-50 שקל כל אחד (כמיליון צרכנים); אלה שרכשו כלי רכב, ונזקם נאמד ב-3,000 שקל כל אחד (כ-60 אלף צרכנים); ואלה שלא התאפשר להם לבצע מכירה חוזרת וניזוקו ב-2,000 שקל כל אחד (כ-25 אלף צרכנים).

עורכי הדין המייצגים דורשים לחדול מהצגת "מחיר מחירון לוי יצחק" במצגים הקשורים למכירת רכב, אלא אם הוא משקף את השווי האמיתי של אותו כלי רכב; לפצות את הצרכנים על הנזקים שנגרמו להם; ולאכוף את התחייבות אוטו סנטר לביצוע רכישה חוזרת במחיר מחירון בהתאם לשווי האמיתי של הרכב.

לדברי עו"ד דוד שוורצבאום ממשרד מרקמן את טומשין, "אנו מקווים כי תביעה זו תוביל לשינוי בהתנהלות של אוטו סנטר ויתר סוחרי הרכב, ותסייע לציבור הרחב".

מחברת אוטו סנטר נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה במשרדנו רק הבוקר. בשלב זה אנו לומדים את דבר התביעה, ועמדתנו תימסר במעמד הראוי לכך".

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!