הציבור מאבד אמון: התמיכה ברה"מ נתניהו צונחת

סקר: רק 38% מהישראלים מרוצים מתפקודו של בנימין נתניהו, לעומת 50% שאינם מרוצים

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן "הארץ"
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן "הארץ"

האם התמשכות מבצע "צוק איתן" וירי הרקטות הבלתי פוסק לעבר יישובי הדרום עשויים לגרום לנתניהו לשלם מחיר פוליטי? סקר שערכה חברת שילוב מילוורד בראון בשיתוף איי פאנל עבור חדשות 2 מעלה כי בארבעת הימים האחרונים חלה ירידה דרמטית בשיעור התמיכה הציבורית בראש הממשלה.

על פי הסקר, רק 38% מהישראלים מרוצים מתפקודו של בנימין נתניהו, לעומת 50% שאינם מרוצים. מדובר בירידה משמעותית ביחס לשיעור התמיכה בנתניהו לפני ארבעה ימים, שעמד על 55%.

לפני כשלושה שבועות עמד שיעור התמיכה בראש הממשלה על 63% ובתחילת המבצע, אחרי כניסת הכוחות הקרקעיים לרצועת עזה, זכה נתניהו ל-82% תמיכה.

נתון נוסף שמעיד על חוסר אמון גובר של הציבור בישראל בהתנהלות הממשלה הוא שאלת הטיפול בתושבי עוטף עזה. 68% מהישראלים חושבים שהטיפול בתושבי העוטף אינו טוב, לעומת 24% בלבד שחושבים שהממשלה דאגה לתושבים בצורה טובה.

שאלה נוספת שבה עסק הסקר היא האם יש לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בשבוע הבא, גם אם הלחימה תימשך. רק 18% מהנשאלים חושבים שיש לפתוח את שנת הלימודים ברחבי הארץ. 63% סוברים שאין לפתוח את שנת הלימודים באזור הדרום ו-15% חושבים שכל עוד תימשך הלחימה - אין לפתוח את שנת הלימודים כלל.