"פורבס": אלה 8 הדוגמניות הכי מרוויחות בעולם ב-2014

8 הדוגמניות המרוויחות בעולם לשנת 2014 עפ"י "פורבס" הן כאלה שדבקות בקו אישי, ייחודי, שלא נענה לדפוסים תעשייתיים ■ תעיד על כך מי שממוקמת בראש הדירוג - ג'יזל בונדשן, שרשמה השנה הכנסות של 47 מיליון דולר

בשיאו של עידן דוגמניות-העל, אי-שם בסוף שנות ה-80, תחילת שנות ה-90, כוכבות כמו סינדי קרופורד, נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה נחשבו לסמלי הזוהר המושלמים.

ואולם, בתחילת שנות ה-2000 היה נדמה כי מסלול התצוגה עומד לצאת מהאופנה, כשרוב דוגמניות המסלול לא היו מוכרות, ושחקניות זוהרות כמו ניקול קידמן וסקרלט ג'והנסן הפכו להיות נערות השער המועדפות על עורכי המגזינים החשובים. בניסיון להישאר רלוונטיים, גם בתי האופנה החלו לשכור, במקום דוגמניות, שחקניות וזמרות מפורסמות שיככבו במסעות הפרסום שלהם.

אך בעשור הזה, מי שמתפרנסות מלהיות הנשים היפות ביותר בעולם (ושסבלו בעבר מסטיגמה שלפיה כושרן הוא במראן ותו לא), מצליחות להוכיח שהזמנים משתנים, ושדווקא הן הפנימו את העובדה שבאופנה צריך לחדש כדי להוביל.

כך או כך, אם ניתן לכסף לדבר, על-פי הדירוג השנתי של "פורבס" שהתפרסם השבוע, דוגמניות שדבקות בקו אישי ייחודי, שלא נענה לדפוסים תעשייתיים, כמו ג'יזל בונדשן וקייט מוס הוותיקות, לצד הצעירות קייט אפטון ואדריאנה לימה, הן הנשים שמובילות את האופנה היום, על ההיבט הפרסומי שלה, ומוכיחות לכולם בתעשיית האופנה בידי מי נמצאים באמת ההשפעה והכוח.

ג'יזל בונדשן: 47 מיליון דולר

אף דוגמנית אחרת לא חתמה על יותר חוזים ועבודות ממנה בשנת 2014. עם טונות של אמביציה ואישיות כובשת, דוגמנית-העל העשירה בעולם, ג'יזל בונדשן, 34, הגיעה משומקום והפכה לפנים המוכרות ביותר בעולם והיא הדוגמנית המרוויחה ביותר, זו השנה השמינית ברציפות (השנה עלו הכנסותיה ב-5 מיליון דולר ביחס לשנה שעברה). בונדשן נישאת ביופיה גבוה מעל כולן, דווקא בשל חוסר השלמות שלה. בעשור הקודם המגזין "ווג" הכתיר אותה כ"דוגמנית של המילניום", ואף כינה את הצלחתה - "חזרתה של הדוגמנית הסקסית" - בניסיון לציין את סופו של עידן ההרואין שיק.

השנה, חתמה על חוזים רווחיים עם בתי האופנה שאנל, קרולינה הררה, M&H, לואי ויטון ועוד, ובמקביל, קיבלה רווחים מהמכירות של סנדלי הג'לי שהיא מעצבת, ואף משמשת כפנים של חברת מוצרי השיער פנטן ו-Oral-B בברזיל.

בונדשן, שמתנאה ב-2.7 מיליון עוקבים באינסטגרם, הרוויחה במצטבר, מאז 2002, יותר כסף מאשר כל דוגמנית אחרת בעולם - 386 מיליון דולר.

אדריאנה לימה: 8 מיליון דולר

דוגמנית-העל הברזילאית, 33, היא אחת הפנים של מותג האיפור והטיפוח מייבליין והיא גם מחזיקה בתואר המלאכית עם הקילומטראז' הכי ארוך בויקטוריה'ס סיקרט. אף שמדובר באחת הבחורות החושניות ביותר בעולם, לימה כונתה בעבר על-ידי מגזין הגברים GQ - "הבתולה החושנית ביותר בעולם" - בשל אמונתה הדתית האדוקה.

קייט מוס: 7 מיליון דולר

ברשימת 100 הסלבריטאים הראשונה שפורסמה ב"פורבס" ב-1999, רק 5 דוגמניות נכנסו לדירוג: קלאודיה שיפר, סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון, ניקי טיילור וקייט מוס. מוס היא היחידה שממשיכה לייצג את הדור שלה ברשימה. דוגמנית-העל הבריטית, 40, הפכה לאייקון ב-1992 בתצלום של קורין דיי, שהפך אותה לנציגת ה"הרואין שיק" וממייסדות הז'אנר השדוף בתעשיית האופנה. כבר בגיל 18, חתמה על חוזה של 1.2 מיליון דולר עם מעצב האופנה האמריקאי קלווין קליין. בקמפיינים שלו הציגה מראה שדוף וקטן שהיה שונה לגמרי מזה של דוגמניות-העל האמזונות של שנות ה-90, והפכה את המראה הרזה ביותר לאופנה עולמית. עד היום, יופיה השברירי והבובתי מצית את עולם האופנה ופניה מעטרות את שעריהם של אינספור מגזיני אופנה בעולם.

מירנדה קר: 7 מיליון דולר

היא התפרסמה כאחת הדוגמניות הוותיקות והמוערכות של מותג הלאנז'רי האמריקאי ויקטוריה'ס סיקרט, אך מאז שהיא כבר לא מתפקדת על תקן "מלאכית", דוגמנית-העל האוסטרלית, 31, הוסיפה לרווחיה המרשימים השנה גם את H&M, סברובסקי, ריבוק, מנגו וקמפיינים לרשת המקוונת המצליחה שופסטייל Shopstyle. בנוסף, בבעלותה גם קו מוצרי קוסמטיקה Kora Organics שהשיקה בשנת 2009.

ליו וון: 7 מיליון דולר

היא הדוגמנית הסינית הכי עסוקה בתעשייה והיא האסייתית הראשונה שקיבלה מויקטוריה'ס סיקרט את הכנפיים. במקביל, היא ממשיכה להרוויח יפה מהחוזה עם מותג הקוסמטיקה אסתי לאודר, עם ענקית האופנה השבדית Esprit ,H&M והקמפיינים של קלווין קליין ומאסימו דוטי. וון, 26, היא הגוף החדש של מותג ההלבשה התחתונה "לה פרלה", והוסיפה גם קמפיין משתלם לקורות החיים שלה עבור מותג התיקים היוקרתי Coach.

דוצן קרוס: 8 מיליון דולר

היא נולדה בכפר איסטרמר בצפון הולנד. כילדה חלמה להיות מחליקה מקצועית על הקרח, אבל אחותה חשבה אחרת ושלחה תמונות שלה לסוכנות הדוגמנות "פפראצי מודל מנג'מנט". היא מתנשאת לגובה של 178, ועל אף שהיופי שלה נחשב קלאסי, הקריירה שלה נסקה כשהצלם סטיבן מייזל בחר בה ל"ווג איטליה", משם המשיכה לקמפיין בושם אינטרנטי של קלווין קליין. הדוגמנית ההולנדית, 29, שכמובן ידועה כ"מלאכית" של ויקטוריה'ס סיקרט (אותן דוגמניות-על שהתצוגה השנתית היא גם טקס "קבלת הכנפיים" שלהן), הוסיפה לרזומה שלה השנה גם את לוריאל, מיו מיו, אמיליו פוצ'י, M&H, קלווין קליין ועוד.

קייט אפטון: 7 מילין דולר

קייט אפטון, 22, היא המצטרפת החדשה הגבוהה ביותר בדירוג, עם רווח מוערך של 7 מיליון דולר בהכנסות שנתיות, הודות לחתימה על החוזה המשתלם עם חברת האיפור בובי בראון וקו בגדי Express. היא רק אחת מתוך 5 הדוגמניות המדורגות שלא הייתה "מלאך" של ויקטוריה'ס סיקרט ואת הפריצה הגדולה שלה רשמה מרגע שכיכבה בפעם הראשונה, ב-2012, על שער גיליון בגדי הים החשוב בעולם "ספורטס אילוסטרייטד". מאז עשתה זאת עוד פעמיים ברציפות (!). בזכות הוורסטיליות והגזרה הנשית שניחנה בה, היא מובילה מחוץ לסט של החוף גם את הקמפיינים של מותג הנעליים היוקרתי סם אדלמן ומעצב התכשיטים דייוויד יורמן.

אלסנדרה אמברוסיו: 5 מיליון דולר

מספיק מבט אחד בדוגמנית-העל הברזילאית, כדי להבין מדוע המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית נמצאת עתה במוקד תשומת-הלב של בירות האופנה. היא בת 33, גבוהה, אקזוטית עם חיוך שובה ועצמות לחיים גבוהות במיוחד. בגיל 15, חתמה על חוזה דוגמנות בעלית מודלס ונשכרה לעבודה שחלמה עליה: להוביל את הפרסומת למותג "גס". אבל דווקא השתתפותה בקטלוג להלבשה תחתונה של המותג הנחשק ויקטוריה'ס סיקרט" הפך את הילדה הדרום אמריקאית לכוכבת-על. חוץ מהמיליונים שהיא מכניסה מויקטוריה'ס סיקרט, יש לה גם חוזה עם חברת H&M וקו בגדים משלה עם רשת האופנה האוסטרלית פלאנט בלו.

נקודות לבחירה

1. ברשימה מדורגות 21 הדוגמניות עם השכר הגבוה ביותר, שבמצטבר הרוויחו יחד 142 מיליון דולר. שאר הדוגמניות שמדורגות ברשימה, מעבר לשמונה שמופיעות כאן, מרוויחות בין 3 ל-5 מיליון דולר בשנה.

2. הרשימה עוקבת אחרי הרווחים לפני מס, דמי ניהול, סוכן ועורכי דין.

3. הרווחים נספרו מיוני 2013 עד יוני 2014, והתבססו על ראיונות עם מספר רב של מנהלים, סוכנים ומנהלי מותג.

4. את השנה הזו מאפיינים גם כמה פרצופים טריים, כמו קרלי קלוס, גו'רדן דאן, אניה רוביק וקארה דלווין, שהרווחים שלהן, על-פי "פורבס", מושפעים ישירות מהפופולריות שלהן באינסטגרם - הרשת החברתית שמסתמנת כערוץ הפרסום הטוב ביותר להגיע איתו לקהל. "השאלה הראשונה ממותגים בימים אלה היא באופן מיידי כמה חסידים יש להם?", אמר בראיון ל"פורבס" איוון בארט, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל הסוכנות IMG. "דוגמניות יכולות להיות מפורסמות הרבה יותר מסלבריטאים כי יש להן קהל מעריצים כל-כך גדול".

5. זמנים משתנים: הייתה זו דוגמנית-העל לינדה אוונגליסטה שלפני כשני עשורים טבעה את המונח ש"בשביל פחות מ-10,000 דולר ליום עבודה אני לא יוצאת מהמיטה". השנה, הייתה זו ג'יזל הברזילאית שלא יצאה מהבית עבור פחות מ-128,000 דולר ליום.

6. על-פי המחלקה לסטטיסטיקה של שוק העבודה בניו-יורק, המשכורת השנתית הממוצעת של דוגמנית היא 43,570 דולר.