דיווח: מל"ט ישראלי התרסק סמוך לנמל התעופה של בגדד

על-פי הדיווח, המטוס ללא טייס מסוג "הרמס" התרסק סמוך לנמל התעופה של בגדד ■ השגרירות האמריקאית במדינה מיהרה לשלוח נציגים לאסוף את שבריו ■ בתחילת השבוע דיווחו האיראנים על הפלת מל"ט ישראלי מאותו הסוג

מל"ט ישראלי נוסף הופל בידי האיראנים בתוך 3 ימים? על-פי דיווח ברשת "אל מיאדין" הלבנונית שהובא הבוקר (חמישי) בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", מל"ט ישראלי מסוג "הרמס" התרסק סמוך לנמל התעופה של בגדד, בירת עיראק. נציגים של שגרירות ארה"ב במדינה נשלחו לאזור בו התרסק כלי הטיס, על מנת לאסוף את שרידיו.

נסיבות התרסקות כלי הטיס טרם ברורות, אולם הדיווח מגיע 3 ימים בלבד לאחר שטענו באיראן שהפילו מל"ט ישראלי מאותו הסוג בדיוק - לאחר שחג באזור בו נמצא הכור הגרעיני בנתנז. על-פי דיווחי האיראנים, המטוס ללא טייס פעל באזור המתקן הגרעיני בנתנז, ככל הנראה בכדי לצלם תמונות.

"אנו רואים בכך תוקפנות ישראלית וחציית קווים", נמסר בהודעת משמרות המהפכה של איראן שפורסמה. בהודעה נכתב אף כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב לתוקפנות הישראלית באופן פרופורציונלי. תמונות שברי המל"ט הוקרנו בתחנת טלוויזיה איראנית בתחילת השבוע.

גורם לשעבר במערכת הביטחון המתמחה במל"טים הסביר בשיחה עם חדשות 2 Online כי "קשה לומר האם מדובר במל"ט ישראלי או לא. מהאלמנטים שנראים בסרטון ברור שמדובר בכלי טיס כלשהו מפני שרואים את המדחס, אבל קשה להגיד אם זה ישראלי או אפילו אם זה מל"ט".

"הפלת מל"ט היא לא עניין פשוט או קל כי מדובר בכלי קטן בשמיים, וצריך הרבה מזל כדי לפגוע בו", המשיך הגורם. "יכול להיות גם שהאיראנים בעצמם בנו את המטוס והפילו אותו. מהסרטון נראה שהאיראנים אספו את החלקים מן הקרקע וסידרו אותם באופן המוצג, מפני ששברי כלי טיס לא נופלים מהשמיים בצורה הזאת".