אל קאעידה נגד אסד וצבא סוריה: הקרב בקוניטרה נמשך

כוחות ג'בהת אל נוסרה המזוהה עם אל קאעידה ממשיכים בהשתלטות על מעבר קוניטרה, האזור האחרון בגבול ישראל-סוריה שהיה בשליטת הנשיא אסד ■ 43 חיילי האו"ם עדיין מוחזקים בשבי הארגון

סוריה/ צילום:רויטרס
סוריה/ צילום:רויטרס

דריכות בגבול הצפון על רקע הקרבות בצד הסורי של רמת הגולן בין כוחות ארגון המורדים המזוהה עם אל קאעידה ג'בהת אל נוסרה לבין צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד. לעת עתה נראה שידם של המורדים על העליונה באזור זה והם תפסו את רוב שטחה של קוניטרה הסמוכה לגבול ישראל.

אתמול נחטפו על ידי המורדים 43 חיילים פיליפינים מכוח אונדו"ף של האו"ם. מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את החטיפה וקרא לשחרורם של החיילים. גם ארצות הברית גינתה את החטיפה.

ייתכן כי בקרוב יצטרפו לחיילים השבויים חיילים נוספים - 81 חיילי או"ם מכותרים על ידי המורדים. דובר צבא הפיליפינים הכחיש את הדיווח לפיו החיילים נפלו בשבי לאחר שמסרו את נשקם.

על פי הדיווח, פתחו אתמול כוחות המורדים בירי ארטילריה ופגזים לעבר כוחותיו של אסד בקוניטרה ואף הצליחו להשתלט על צדו הסורי של מעבר הגבול, המשרת לרוב את כוחות האו"ם באזור. גורמים בארגוני המורדים טענו כי תפסו את השליטה בעיירה, אולם באו"ם טענו כי הם אינם יכולים לאשר שמעבר הגבול ושטח העיירה אכן נפלו בידיהם.

מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת בשפה הערבית כי מטוסים מצבאו של נשיא סוריה בשאר אסד תקפו במהלך הלילה מספר מוקדים הנשלטים על ידי כוחות המורדים בסוריה סמוך לגבול ישראל. ההתקפה מצד צבאו של הנשיא אסד בוצעה ככל הנראה כמתקפת נגד בעקבות עליית המדרגה בקרבות בינם לכוחות המורדים סמוך לגבול.