הסכסוך ברשת YOGO: בוטלו עיקולים שהוטלו על הבעלים

אבי מולגה, השותף של ברק אברמוב ברשת YOGO, חזר בו מטענותיו על "קשיים כלכליים" אליהם נקלעו אברמוב וחברת לאנדורה המפעילה את הרשת

סניף רשת "יוגו"  / צילום: תמר מצפי
סניף רשת "יוגו" / צילום: תמר מצפי

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי במסגרת סכסוך עסקי בין השותפים ברשת היוגורטים המצליחה "יוגו", נתבע איש העסקים ברק אברמוב, הבעלים לשעבר של קבוצת הכדורגל בני יהודה, להשיב כ-1.7 מיליון שקל לחברו לשעבר, איש העסקים אבי מולגה.

מנגד, אברמוב טען כי מדובר בתביעה מופרכת, תוך שמולגה מסתיר מבית המשפט הסכם נאמנות, לפיו הוא עצמו ביקש כי מניות חברות "יוגו" יוחזקו עבורו בנאמנות, על מנת להעלים נכס זה משלטונות המס.

רשת "יוגו", שנמצאת במרכז הסכסוך, עוסקת במכירה ושיווק של מוצרי יוגורט קפואים ואחרים ובניהול 4 חנויות מכירה שרכשו זיכיונות. כיום מפעילה הרשת חנויות ברחוב רוטשילד בתל-אביב, בקניון הגדול בפתח-תקווה, ברמת-החי"ל, בכפר-סבא ובמתחם הסינמה סיטי בראשון-לציון.

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב נגד אברמוב וחברת לאנדורה שבבעלותו, באמצעותה הוא מחזיק בעסקים נרחבים בענף המזון, בהם רשת "יוגו" (100% בעלות), רשת המסעדות "קינג ג'ורג'" (50%) ורשת "ג'פניקה" (המפעילה מספר סניפים). במסגרת התביעה הוטלו עיקולים על נכסים וכספים של חברת לאנדורה ושל אברמוב.

מנגד, אברמוב הגיש בקשה לביטול העיקולים שהוטלו, במסגרתה טען כי התביעה מופרכת לחלוטין, וכן כי מצבה של חברת לאנדורה שבבעלותו מעולה.

"לאנדורה היא חברה איתנה ביותר, ששוויה מגיע לכ-40 מיליון שקל; בעלת מחזור עסקים של למעלה מ-80 מיליון שקל בשנה; חברה המחזיקה בכ-20 חברות שונות, המפעילות רשתות מסעדות בקניונים ובאזורים הנחשקים ביותר בישראל; חברה שהרווח השנתי שלה מגיע לכ-11 מיליון שקל; בעלת נזילות פנטסטית והתנהלות למופת בענף המזון לעניין סולבנטיות, דיווחים לשלטונות המס, התנהלות ארגונית ותוצאות פיננסיות", נכתב בבקשה.

על עצמו העיד אברמוב בבקשה כי הוא איש עסקים מבוסס ואמיד, וכי אמירותיו של מולגה לגבי מצבו הכלכלי אינן מבוססות על דבר.

בקשה בהסכמה לביטול עיקולים

אתמול (ב') החליט בית המשפט על ביטול העיקולים שהוטלו על נכסים של חברת לאנדורה ושל אברמוב, לאחר שמולגה ואברמוב הגישו בקשה בהסכמה לביטולם. זאת, כאשר מולגה חוזר בו במסגרת הבקשה מכל טענותיו על מצוקה כלכלית, "קשיים כספיים" או "קשיים כלכליים" אליהם נקלעו חברת לאנדורה ואברמוב, כפי שטען בבקשת העיקולים במעמד צד אחד.

עוד בהסכמת הצדדים, בית המשפט חייב את מולגה לשלם לאברמוב הוצאות משפט בסך של 10,000 שקל בגין העיקולים שהטיל.

עו"ד חיים פיצ'ון, המייצג את לאנדורה ואברמוב, מסר בתגובה: "כפי שטענו, מדובר בתביעה מופרכת, והעיקול לעולם לא היה ניתן אילו היו נפרסות בפני בית המשפט כל העובדות. והעובדות הן שלאנדורה בבעלות אברמוב פרסה רשת מסעדות איתנה ויציבה בתחום המזון, הכוללת את 'ג'פניקה', 'קינג ג'ורג'' ועוד, והעובדות הן שמולגה חזר בו מכל הטענות שטען במעמד צד אחד כלפי לאנדורה ואברמוב. בכוונת לאנדורה ואברמוב להיפרע ממולגה בגין כל הנזקים שנגרמו להם עקב בקשת העיקול והנטען בה, ללא כל בסיס או עילה".

מולגה מסר בתגובה: "לאחר רישום העיקולים, מקורבים של ברק אברמוב פנו אליי ואמרו שהעיקול שביצעתי מסב לו בלתי הפיך, והיו עליי לחצים של גורמים כאלה ואחרים להסיר את העיקול ולהמשיך לנהל את המשפט ללא העיקול. כיוון שאני בטוח שאזכה במשפט ואקבל את מלוא תביעתי, לאור טענתי לאי-סדרים שנעשו בחשבונות של רשת 'יוגו' והעברות סכומים של מאות אלפי שקלים באופן לא תקין, אני משאיר לבית המשפט להכריע בסכסוך המלא ולהשיב לי את מה שהפסדתי ומגיע לי".

בעלי רשת ג'פניקה הם אבי ליאני ושחר אנושי, ומובהר כי הם אינם מעורבים בכל דרך בסכסוך נשוא הכתבה.