שנת מאסר נגזרה על ח"כ לשעבר שנפגש עם סוכן בסוריה

סעיד נפאע נסע ב-2007 לסוריה ונפגש עם מזכ"ל החזית העממית טלאל נאג'י

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר הבוקר (ה') על חבר הכנסת לשעבר, סעיד נפאע (בל"ד), שנה מאסר בפועל לאחר שהורשע ביציאה למדינת אויב ובמגע עם סוכן זר.

זאת, בעקבות נסיעתו לסוריה ב-2007, שם נפגש עם מזכ"ל החזית העממית טלאל נאג'י.

בעקבות החשדות שהתעוררו נגדו אחרי הנסיעה החליטה ועדת הכנסת להסיר את חסינותו של נפאע, וב-2011 הוא הואשם ביציאה למדינת אויב, במגע עם סוכן זר ובמגע עם סוכן חוץ. נפעא הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת בתחילת חודש אפריל האחרון. הוא זוכה מחמת הספק מסעיף האישום השלישי שייחס לו מגע עם סוכן חוץ, ולפיו תיאם פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל.

על פי כתב האישום, בספטמבר 2007 חבר ח"כ נפאע לקבוצת אנשי דת דרוזים שארגנו נסיעה של 282 אנשים מישראל לסוריה דרך ירדן, ופעל לקבלת אישורי הכניסה לסוריה, תוך קיום קשר עם שגרירות סוריה בירדן ועם חבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה. בהמשך, לפי כתב האישום, אף נכנס נפאע לסוריה עם שאר הנוסעים, ושהה שם כשבוע, בניגוד לחוק האוסר על כניסה לסוריה בלא היתר.

עוד נאשם נפאע כי במהלך הביקור הוא נפגש עם סגן מזכ"ל החזית העממית, שאף תיאם לו, לבקשתו, פגישה עם ראש הלשכה המדינית משעל. בכתב האישום נטען כי נפאע אף הוסע לפגישה זו והגיע ללשכתו של בכיר חמאס, אך לבסוף לא נפגש עמו.

יום לאחר הגשת כתב האישום נגדו הגן נפאע על מעשיו ואמר כי בזכות נסיעתו לסוריה אנשים פגשו את משפחתם. "אם הצלחתי למתוח גשר כדי שאמו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ מגלי והבה תראה את משפחתה אחרי עשרות שנים - אני מוכן לשאת את מחיר הגשר הזה. אם אפשרתי לדודיו של ח"כ חמד עמאר ולקרוביו של ח"כ איוב קרא להיפגש, והם בטוח לא הצביעו עבורי, אז אני חושב שמה שנעשה אתמול הוא אות קלון למדינה", אמר אז.