מספר 1 בעולם: ריאל מדריד הכניסה 603.9 מיליון אירו ב-2013/14

מדובר על הכנסת שיא למועדון ספורט בכל ענף שהוא ■ הרווח הנקי הסתכם ב-38.5 מיליון אירו; החובות של אלופת אירופה הצטמקו ב-21%

שחקני ריאל מדריד / צילום: רויטרס
שחקני ריאל מדריד / צילום: רויטרס

הזכייה של ריאל מדריד בצ'מפיונס ליג במאי האחרון, אחרי הפסקה של 12 שנים, באה לידי ביטוי גם בספרי החשבונות של עונת 2013/14. נשיא המועדון, פלורנטינו פרז, חשף בסוף השבוע את הדוחות הכספיים של העונה החולפת, מהם עולה כי "הבלאנקוס" רשמו הכנסת שיא בכל הזמנים - 603.9 מיליון אירו. מדובר על ההכנסה השנתית הגבוהה ביותר שרשם מועדון ספורט בכל ענף שהוא. המספרים כוללים גם הכנסות ממכירת שחקנים (ללא סעיף זה, הסתכמה ההכנסה של ריאל ב-549 מיליון אירו).

בסך הכל הגדילה ריאל את ההכנסה השנתית שלה ב-16% בהשוואה לעונה שלפני כן.

הרווח הנקי עלה ב-4.4% והסתכם ב-38.5 מיליון אירו. לפי פרז, החובות הצטמקו ב-21% בתוך שנה והם עומדים כעת על 71.5 מיליון אירו.

ריאל מדריד, קבוצת הספורט העשירה בעולם
 ריאל מדריד, קבוצת הספורט העשירה בעולם

"אנחנו מאוד מרוצים מהיציבות הכלכלית של המועדון, שמאפשרת לנו גם להצליח על המגרש", אמר פרז לעיתונאים, וציין כי "זו השנה העשירית ברציפות שאנחנו מועדון הכדורגל עם ההכנסות הגבוהות ביותר בעולם".

בחמש השנים האחרונות צמחה ההכנסה של ריאל ב-36.6%. נתון הרווח הנקי הממוצע עומד על 32.5 מיליון אירו בעונה.

סעיפי ההכנסה של ריאל ב-2013/14 מחולקים לארבע קטגוריות‎‏: 32% מההכנסות הגיעו משיווק וחסויות; 30% הכנסות מטלוויזיה; הכנסות מכרטיסים ומנויים ו"ימי משחק" מהווים 25%; ומשחקי ידידות ומשחקים בינלאומיים בעולם משקפים 13% מההכנסה.

פרז נתן גם תמונה רוחבית על הפעילות של ריאל בשוק ההעברות וציין כי במהלך חמש העונות האחרונות המועדון השקיע 559 מיליון אירו ברכישת שחקנים, ולעומת זאת מכר שחקנים ב-289 מיליון אירו - נתון המשקף השקעה נטו של 54 מיליון אירו בממוצע בעונה על פעילות בשוק ההעברות.

ריאל מדריד נהנתה השנה גם מהזכייה בצ'מפיונס ליג, שהבטיחה לה הכנסה של 57.4 מיליון אירו מאופ"א - יותר מכל קבוצה אחרת ששיחקה העונה במפעל.

פרז גם ציין כי המועדון ממשיך בתוכניות לשיפוץ הסנטיאגו ברנבאו, פרויקט שצפוי לעלות כ-400 מיליון אירו. השיפוץ, שאמור להתחיל ב-2015, יכלול בין היתר בנייה של מלון ומרכז קניות בתוך האצטדיון. פרז אישר כי הכספים יגיעו בין השאר מחברות מסחריות שירכשו את הזכויות השמיות של האצטדיון, כאשר בכל מקרה השם סנטיאגו ברנביאו ימשיך להיות חלק מהשם של האצטדיון המשודרג.