יחימוביץ': "נתניהו אמר שקיצץ לטובת 'צוק איתן' - זה שקר"

כתבה בפייסבוק כי הקיצוץ בתקציב זה "מימוש חוזר ונשנה, הרסני, של המגה-קפיטליזם האנכרוניסטי שנתניהו הוא מאחרוני מאמיניו; נתניהו ושותפיו הקואליציוניים הדלוחים המבצעים את מדיניותו"

שלי יחימוביץ' / צילום: תמר מצפי
שלי יחימוביץ' / צילום: תמר מצפי

"התרמית הגדולה מאחורי הקיצוץ בתקציב - שני מיליארד שקל מהחלשים ביותר, ושקל לא ממי שיש להם, לא נועד למימון הוצאות צוק איתן. זה שקר" - כך כותבת ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) בפייסבוק שלה, באשר לקיצוץ הרוחבי שאושר בשבוע שעבר בממשלה.

לדברי יחימוביץ', "צוק איתן הוא בסך הכל תירוץ ציני, אכזרי, להקטין עוד את כל מה שהוא מדינה, להגדיל את אי השוויון, להפוך את כל חיינו כאן לג'ונגל ענקי ואלים שבו החזק שורד והחלש ניגף מאחור. זה מימוש חוזר ונשנה, הרסני, של המגה-קפיטליזם האנכרוניסטי שנתניהו הוא מאחרוני מאמיניו. נתניהו ושותפיו הקואליציוניים הדלוחים המבצעים את מדיניותו".

יחימוביץ' טוענת כי בנימין נתניהו ויאיר לפיד רוצים "מדינה קטנה, בלי רווחה, בלי חינוך לכל, בלי בריאות ממלכתית. מדינה פאודלית, שבה חינוך, בריאות, מים ומזון אינם זכות בסיסית, אלא מוצר שרק מי שיש לו יכול לרכוש.

"איך אני יודעת?", כותבת יחימוביץ', "כי גם אם נניח שנתניהו צודק (והוא לא) ש'הבטחון קודם לכל' וגם אם נניח (מה שלא נכון) שנתניהו ולפיד נאנסו לקחת מהרווחה, החינוך והבריאות ולא היה להם שום מוצא אחר - למה הם עושים זאת באמצעות קיצוץ בבסיס התקציב, ולא באופן חד פעמי כדי לכסות את ההוצאות החד פעמיות של צוק איתן?", תוהה חברת הכנסת.

"הקיצוץ הנוכחי הוא לא קיצוץ חד פעמי. זאת כיוון שזה קיצוץ בתקציב הבסיסי, מה שאומר שבשנה הבאה שוב יקוצצו שני מיליארד שקל, ובשנה שאחריה שוב, ובשנה שאחריה וזו שאחריה שוב. שני מיליארד נוספים, לנצח. עשרות קיצוצים רוחביים כאלה בבסיס התקציב נעשו בניצוחו של נתניהו. צוק איתן? זה רק תירוץ", לדבריה.