לאחר דוחות חזקים וקפיצה של 6.7%: ורינט בשווי 3.3 מיליארד ד'

החברה רשמה הכנסות של כ-277 מיליון דולר ברבעון השני, צמיחה של 24.4%, והכנסות של 534 מיליון דולר במחצית, צמיחה של 25%

דן בודנר / צלם: איל יצהר
דן בודנר / צלם: איל יצהר

דוחות חזקים והעלאת תחזיות הובילו לקפיצה של 6.7% במניית ורינט ביום שישי. המניה, שנסחרת במחיר שיא של 54.5 דולר, משקפת לחברה שווי שוק של 3.3 מיליארד דולר. מתחילת השנה הוסיפה ורינט לערכה 27%.

ורינט, ספקית מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, רשמה הכנסות של כ-277 מיליון דולר ברבעון השני, צמיחה של 24.4% בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות במחצית הראשונה של 2014 הסתכמו ב-534 מיליון דולר, צמיחה של 25%. צמיחה נרשמה הן במכירות המוצרים והן בשירותים ובתמיכה שמספקת החברה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי הרבעוני של ורינט נשחק ב-63% והסתכם ב-11.5 מיליון דולר, ובמקביל עברה החברה להפסד נקי של 12.3 מיליון דולר (בעוד שבמחצית הראשונה החברה רווחית, עם רווח נקי של 15.7 מיליון דולר).

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות הקשורות לרכישות, הוצאות התגמולים לעובדים, הפחתות בלתי מוחשיות והוצאות חשבונאיות אחרות, רשמה החברה רווח נקי של 41.8 מיליון דולר ברבעון, ושל 81.2 מיליון דולר במחצית.

ורינט מעלה שוב את התחזית השנתית שלה (לשנת הכספים המסתיימת בסוף ינואר 2015). התחזית החדשה גבוהה ב-15 מיליון דולר מהקודמת, והחברה מצפה להכנסות של 1.125-1.175 מיליארד דולר. בחברה מצפים שהגידול בהכנסות יוביל לעלייה ברווחיות, מעבר לדילול הנובע מהנפקת המניות והאג"ח שבוצעה לאחרונה, כך שהרווח הנקי למניה יהיה 3.35-3.5 דולרים.

"המיקוד שלנו בפתרונות Actionable Intelligence, בשילוב עם החדשנות המתמשכת בכל תחומי השוק שבהם אנו פועלים, כולל תחומי גידול חדשים כמו הגנת סייבר, ממצבים אותנו בצורה טובה להמשך צמיחה לטווח ארוך", אמר נשיא ומנכ"ל ורינט, דן בודנר.

אנליסטים המכסים את החברה מרוצים מהתוצאות והתחזיות, וחלקם מעלים מחירי יעד למניה. בדויטשה בנק ההמלצה היא "קנייה", ומחיר היעד עולה בדולר אחד ל-61 דולר, פרמיה של כ-12% על מחיר המניה, והאנליסט ננדן אמלדי מציין שהאינטגרציה של חברת KANA שנרכשה לאחרונה תמורת יותר מחצי מיליארד דולר, עלתה על הציפיות הפנימיות בחברה.

בקרדיט סוויס מחיר היעד עלה ב-2 דולרים ל-59 דולר (פרמיה של כ-8%) וההמלצה נותרה "תשואת יתר", ובאופנהיימר מחיר היעד עולה ב-4 דולרים ל-60 דולר (פרמיה של 10%). האנליסט שאול אייל מאופנהיימר מציין שהצמיחה הגיעה מכל הסגמנטים של מוצרי החברה.