כללטק של לן בלווטניק משקיעה מיליוני דולרים ב-Yotpo

הסטארט-אפ הישראלי שפיתח פלטפורמה חברתית להוספת ביקורות באתרי מסחר מקוון הוא ההשקעה הראשונה של כללטק

המיליארדר לן בלווטניק ממסד את השקעות הסטארט-אפים שלו בישראל ומקים את חברת כללטק, שתפעל במסגרת כלל תעשיות שבבעלותו ותשמש כזרוע ההשקעות של חברת Access, שבאמצעותה מבצע בלווטניק השקעות ברחבי העולם. כללטק תתמקד בשלב הראשון בהשקעות בתחום המסחר המקוון וה-FinTech.

חברת אקסס משקיעה בסטארט-אפים ובחברות טכנולוגיה ברחבי העולם. עד היום היא השקיעה עשרות מיליוני דולרים בחברת גט טקסי הישראלית, לצד השקעה בחברות כמו Beats (שנמכרה לאחרונה לאפל) Deezer, Rocket Internet, Zalando, Tango ועוד.

ההשקעה הראשונה של כללטק היא בחברת הסטארט-אפ Yotpo, שפיתחה פלטפורמה חברתית להוספת ביקורות באתרי מסחר מקוון. ההשקעה, בהיקף של מיליוני דולרים, מגיעה שמונה חודשים אחרי שהסטארט-אפ גייס כ-11 מיליון דולר בהובלת בלאמברג קפיטל ולצד קרן רודיום, גנדיר גרופ, אוליבר יונג, קרן מאגמה, פלוס ונצ'רס, זוהר גילון ועוד.

בעקבות ההשקעה יצטרף דניאל שנער, שמוביל את פעילות כללטק בישראל, לדירקטוריון Yotpo כמשקיף. עד לגיוס הנוכחי, גייסה Yotpo 13 מיליון דולר בסך הכול.

המוצר של החברה, שהוקמה ב-2011 על-ידי תומר תגרין ועומרי כהן, הוא פלאג-אין (תוסף) שמתווסף לאתרי מסחר ומהווה מעין פלטפורמה חברתית שמאפשרת להוסיף ביקורות ולקרוא כאלה מאנשים אמיתיים ומאנשים מוכרים. כך, ניתן להתחבר באמצעות פייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות ולראות ביקורות של אנשים שונים, כולל רמת הקשר שלהם אליכם - אם בכלל.

המחשבה העומדת מאחורי Yotpo היא שגולש יעדיף לסמוך על חוות הדעת של חבריו או אנשים אחרים שהוא מכיר במישרין או בעקיפין, מאשר על מישהו אנונימי וכך גם יגדלו סיכויו לרכוש את המוצר. החברה משרתת כ-56 אלף אתרי מסחר שפונים לכ-78 מיליון גולשים מדי חודש. החברה מעסיקה כ-40 עובדים בישראל ובניו יורק.

מנכ"ל Yotpo, תומר תגרין, אמר כי "לאחר הגיוס שהשלמנו בתחילת השנה, לא היה לנו צורך לגיוס הון נוסף בטווח הזמן הקרוב. ההשקעה היא מבחינתנו שותפות אסטרטגית, כיוון שקבוצת אקסס היא משקיע גלובאלי מוביל בתחום המסחר המקוון והשותפות יכולה לתרום לנו משמעותית ולסייע במימוש האסטרטגיה שלנו, שהיא לעזור לחנויות מקוונות, קטנות ובינוניות, להילחם על מקומן מול ענקיות המסחור האלקטרוני כמו אמזון ואיביי ולחבר טוב יותר את עולם המסחר המסורתי עם עולם המסחר המקוון".