השופט עזרא קמא יעמוד בראש ועדת האיתור למנכ"ל רשות השידור

ימנה עוד 4 חברים לוועדת האיתור - שניים מהם יאתרו חברי מועצה, ושניים נוספים יכהנו בוועדה המורחבת שתבחר את המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי

השופט בדימוס עזרא קמא יעמוד בראש ועדת האיתור שתבחר את מנכ"ל רשות השידור הראשון.

השר גלעד ארדן הודיע היום (ה') כי מינויו של קמא, ששימש כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, אושר על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופט ברנר.

כפי שמחייב חוק תאגיד השידור הציבורי החדש, השר ארדן קיים בשבועות האחרונים התייעצויות עם נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס. בסופן החליט ארדן למנות את השופט קמא לתפקיד ראש ועדת האיתור למנכ"ל.

מדובר במינוי מרכזי ביותר, של תפקיד שיהווה את הגורם הדומיננטי בעיצוב דמותה של רשות השידור החדשה. דמותו אמורה לחצוץ בין הדרג הפוליטי לניהולי ברשות.

כעת ימנה קמא עוד 4 חברים לוועדת האיתור. שניים מהם יאתרו את חברי המועצה, ושניים נוספים יכהנו בוועדה המורחבת שתבחר את המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי.

פרש משיפוט לפני עשור

הליך מינוי המנכ"ל הראשון, שייחשב כמנכ"ל זמני, הוא כזה שוועדת האיתור תבחר אותו, והוא יאושר על-ידי השר, שלא בדומה למנכ"לים הבאים אחריו שימונו על-ידי דירקטוריון התאגיד. עם יציאת ההליך לדרך, תחל בניית השידור הציבורי החדש, במקביל להליך הפירוק המתנהל כעת.

קמא, בן 82, פרש מכס השיפוט לפני כעשור, ומאז הוא מנהל תיקי גישור בבית המשפט המחוזי ומכהן כיו"ר ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה.

קמא שימש כיו"ר של מספר ועדות ציבוריות, בהן ועדת הבחירות האזורית לכנסת, ועדת האכיפה של מצלמות אוטומטיות בדרכים (המשרד לביטחון פנים), ועדת הסיוע של ארגון הקבלנים, ועדת האיתור של המועצה לצרכנות (משרד המשפטים), ועדת השיפוט למתן פרס האיכות והמצוינות על-שם יצחק רבין (משרד ראש הממשלה) וועדת הביקורת של פרס יו"ר הכנסת למצוינות.

ארדן בירך על אישור מינויו של קמא ועל כניסתו לתפקיד ואמר: "אנו יוצאים לדרך. המינוי של השופט קמא הוא הצעד הראשון בדרך להקמת שידור ציבורי טוב יותר. אני בטוח שהשופט קמא יוביל בחכמה ובמהירות את איתור מועצת התאגיד החדש. המטרה המרכזית - שידורים איכותיים ומרתקים בטלוויזיה של כולנו".

השופט קמא מסר בתגובה: "אני רואה חשיבות רבה לציבור בתפקוד ועדת האיתור. בכוונתי לקיים הליך מקצועי, יחד עם חברי ועדת האיתור, שיביא בהקדם לאיתור המועמדים הטובים והמתאימים ביותר, שיבטיחו את עתיד השידור הציבורי. חשוב שהציבור כולו יחוש שותף בשידור הציבורי החדש".