ראש לשכת רה"מ חיימובסקי עוזב; דוד שרן יחליפו

לא מן הנמנע כי המינוי פותח סבב נוסף של חילופי גברי בלשכת נתניהו, לאחר תקופה יציבה יחסית ■ עזיבתו של חיימובסקי אינה מפתיעה, לאחר שראש הסגל לשעבר גיל שפר סיים את תפקידו לפני כמה חודשים

טלטלה בלשכת נתניהו: אחרי תקופת יציבות ארוכה יחסית, צפויה לשכת ראש הממשלה לעבור שורה של שינויים פרסונליים. ל"גלובס" נודע כי ראש הלשכה, אייל חיימובסקי, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לעזוב את תפקידו לאחר החגים. לנעליו של חיימובסקי צפוי להיכנס דוד שרן, ששימש בעבר ראש המטה של שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ. בשלב הראשון צפוי שרן להתמנות לראש הלשכה, ואולם ייתכן שלא מדובר במילה האחרונה ונבחנת האפשרות שבשלב השני ימונה לתפקיד אחר. כדי לעצב את הלשכה בצלמו ובדמותו צפוי שרן להביא עמו אנשי צוות נוספים, ולא מן הנמנע שהדבר יוביל לשינויים ולעזיבות נוספות בכוורת ראש הממשלה.

באחרונה נפגש נתניהו עם מועמדים נוספים לתפקידים נוספים בלשכה, ובהם המזרחן, תא"ל (במיל') שמעון שפירא, מומחה לענייני איראן וחיזבאללה שכיהן בעבר כמזכיר הצבאי של נתניהו; מנכ"ל אוויס יואב הורביץ, שמונה על ידי נתניהו למליאת רשות השידור, וששמו מוזכר שוב כמועמד לתפקיד בסביבת נתניהו; וכן עם היועצת לענייני הכנסת, פרח לרנר.

עזיבתו של חיימובסקי אינה מפתיעה. לאחר שראש הסגל לשעבר, גיל שפר, סיים את תפקידו לפני כמה חודשים, היה צפוי כי חיימובסקי שהגיע לאקווריום בעקבותיו יבקש לסיים את תפקידו. חיימובסקי ייזכר כמי שפעל בהרמוניה מלאה לא רק עם שפר, אלא עם כל רכיבי הלשכה, והוא זוכה להערכה רבה מצד שרי הממשלה. חיימובסקי ליווה את נתניהו כשנתיים וחצי. רה"מ שיבח את ראש הלשכה הפורש והודה לו על מסירותו הרבה בגיבוש עבודת הצוות. בעבר כבר נעשה ניסיון לשלב את שרן בכוורת; כיום הוא משמש מזכיר חברת קו צינור אשקלון אילת (קצא"א). בעבר שקל להתמודד בפריימריס של הליכוד במחוז תל אביב, אך העדיף להתמודד על התפקיד בקצא"א. הוא נחשב איש אמונו של שטייניץ, אך נמנה עם אנשי מחנה נתניהו עוד מתחילת שנות ה-90.

שרן (44), סגן אלוף (במיל'), גדל בארה"ב. לפני כמה שנים החל בלימודי דוקטורט בלימודים אמריקאיים, אך הקפיא אותם לרגל מינויו לתפקיד ראש מטה שר האוצר. שרן ליווה את שטייניץ מאז כניסתו לחיים הפוליטיים ב-1999 כיועץ פוליטי. כמי שליווה את שטייניץ גם בתפקידו כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, הנושאים המדיניים אינם זרים לו. לשרן יש קשרים טובים עם אנשי סנאט וקונגרס בבית הלבן, ובהם הסנטור ג'ון קייל. בעבר הוזכר שמו כמועמד לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק.