עדויות מצמררות על הזוועות של דאע"ש בנשים היזידיות

עדויות מהזוועה בצפון עיראק: אנשי דאע"ש קושרים רגלי נשים למכונית אחת, את הידיים למכונית אחרת - ונוסעים

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

אין גבול לאכזריות של דאע"ש: דיווחים בכלי התקשורת הזרה, המבוססים על עדויות, מתארים מעשי זוועה שביצעו אנשי דאע"ש בנשים יזידיות אותן שבו. הזוועות כוללים קבירת הנשים בחיים וקריעת גופן לגזרים באמצעות קשירתן למכוניות.

"הם (אנשי דאע"ש) קשרו את הידיים של הנשים למכונית אחת ואת הרגליים למכונית אחרת וקרעו אותן לשני חלקים", סיפר לסוכנות רויטרס חסן, סטודנט בן 22. "שמעתם פעם על דבר כזה? והכול בגלל שהן לא מוסלמיות ולא רצו להמיר את דתן".

דאוויד חסן, מוסכניק בן 26, סיפר על קבר המוני של נשים וילדים בעודם חיים: "הם שמו את כל הנשים והילדים בקבר אחד גדול וכיסו אותו בעודם בחיים. שמעתי אותם צועקים. הנשים והילדים חיפשו דרך לנשום. אני עם עיראק גמרתי. היו לנו בתים, חנויות - הכול נשרף. רצינו לברוח לטורקיה, אך הפשמרגה לא נתנו לנו. אני רוצה לעזוב לאירופה".

עלי בן 46 סיפר על מקרים דומים. בשלהי אוגוסט אנשי דאע"ש כיתרו אותו ואת חבריו כשהם חמושים בנשק אוטומטי והכריחו אותם לחפור קברים. "לא הבנו", הוא מעיד. "ואז הם התחילו לדחוף אנשים לתוך הקברים בעודם חיים. אחרי זמן מה שמענו יריות. לעולם לא אשכח את זה. נשים, ילדים - כולם זעקו לעזרה. היינו חייבים לנוס על נפשנו, לא יכולנו לעשות כלום עבורם".