בכיר בתעשיית הסלולר: "אייפון 6 יעלה כ-3,500-4000 שקל"

לדברי הבכיר, "זו ההשקה החמישית שאני מלווה של אייפונים של אפל, וזו לדעתי ההשקה הכי חזקה"

אייפון 6 / צילום: רויטרס
אייפון 6 / צילום: רויטרס

בכירי עולם הסלולר המקומי מאמינים שההשקה המתקרבת של אייפון 6 בישראל צפויה להיות אחת ההשקות המצליחות של אפל בישראל בשנים האחרונות.

תחזית דומה נשמעת גם ברחבי העולם. הכלכלנים של גולדמן זקס העריכו כי החברה תמכור כ-62 מיליון מכשירי אייפון ברבעון האחרון של 2014, ו-205 מיליון ב-2015, בהתאם לתחזיות הקודמות.

בשל השימוש במסכים חדשים, שעשויים מחומר יקר, האנליסטים מעריכים כי החברה תציג רווח שנתי של 7.67 דולר למניה ב-2015, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 7.57 דולר. הם מעניקים לאפל מחיר ידע של 115 דולר, עם המלצת קנייה.

אחד הגורמים הבכירים בשוק הסלולר המקומי מספר ל"גלובס" על התחושות שלו לקראת ההשקה. "זו כבר ההשקה החמישית שאני מלווה של אייפונים של אפל, וזו לדעתי ההשקה הכי חזקה ומשמעותית שלהם, ולא רק בעולם של האייפונים. הפתרון של התשלומים דרך הארנק הסלולרי, כפי שהם הציגו אותו, זה משהו שסוף-סוף יפוצח כמו שצריך. עד עכשיו כל הניסיונות בעולמות האלה לא הצליחו, ולדעתי הכוח הטכנולוגי שלהם יוכיח את עצמו, וזה יעשה את המהפכה. נושא התשלומים דרך המכשיר הסלולרי - זו תהיה המהפכה הכי גדולה מזה שנים", הוא אומר.

- מה לגבי המוצרים עצמם, כלומר האייפונים והשעון החדש?

"לגבי המוצרים עצמם, הם הוציאו שני גדלים שהשוק רוצה, צריך וכבר מורגל להשתמש בהם. כדרכם הם לא בהכרח ראשונים, אבל בכל דבר הם מביאים את המוצר שהוא הכי נכון ושלם מבחינת מערכת ההפעלה, הגודל והסוללה. אפל השלימו את כל החבילה.

"יש לא מעט לקוחות שעברו לאנדרואיד בשנה-שנתיים האחרונות, בגלל גודל המסך. אנשים חיפשו מכשיר עם מסך גדול, וגם אם ההעדפה הראשונה שלהם הייתה אפל, אז לא היה שם מסך, ולכן הם קנו מכשירים אחרים. עכשיו יש להם פתרון בשני גדלים, ואני חושב שתהיה נהירה בחזרה לכיוון של האייפון".

- זיהיתם ירידה במכירות של האייפון בגלל המסך הקטן?

"השוק לא חווה ירידה משמעותית במכירות של אייפון 5 אלא ירידה מאד אטית וחלשה, כי יש אנשים שחיפשו מסך גדול. הקהל של האייפון הוא מאד נאמן וימשיך לקנות את האייפון הבא, ותהיה לדעתי נהירה בחזרה של אנשים שרוצים אייפון עם מסך גדול".

- מה רוב המשתמשים יעדיפו - מסך בגודל של 4.7' או 5.5' אינץ'?

"זו שאלה שאני מתחבט בה רבות בימים האחרונים. לדעתי הרוב יילכו עם הקטן אבל לא הרוב המוחלט, וזה רק בגלל המחיר. אני מניח שאם המחיר היה זהה, רוב האנשים היו לוקחים את הגדול".

"חושב שהשעון יתפוס"

- מה לדעתך יהיו רמות המחירים?

"לא תמיד רמות המחירים בישראל תואמות את ארה"ב. אפל הכריזו שה-5.5' יימכר ב-299 דולר בחוזה דרך התחייבות אצל החברות וב-749 בלי חוזה ולפני מע"מ. לדעתי, המחיר בישראל של מכשיר ה-6 פלוס גודל 5.5 אינטש יהיה קרוב מאד לאזור של 4,000 שקל, והמחיר של ה-6 יעמוד בערך באזור של ה-3,500 שקל".

- ומה אתה אומר לגבי השעון?

"אני חושב שהוא יתפוס. כי שוב כדרכם זה נראה מוצר הרבה יותר שלם ממה שראינו עד היום. אני חושב שהם השקיעו יותר מאחרים בממשק משתמש, שהוא האתגר הכי גדול בשעון, כי המסך קטן. נראה שהם השקיעו הרבה מאוד בעיצוב ובאופנתיות ולקחו את זה למקום של אביזר אופנתי עם אמירה ייחודית שלהם".

- כיצד יגיבו המתחרים?

"אני חושב שהיצרנים המתחרים יצטרכו להמציא משהו אחר וימשיכו לעשות עוד מאותו דבר קצת יותר חזק. לגבי השעונים נפתחת קטגוריה חדשה, זה לא פחות מההשקה של האייפד. יש צמידים כבר שנה וחצי, ואין מה לעשות איתם. כשאפל באים הם מגדירים קטגוריה חדשה וממשק משתמש, ואני חושב שזה מה שיהיה גם הפעם".

- מה לגבי נתחי השוק?

סמארטפונים בהשקה אפל נעים כל השנה מ-50% נתח שוק, וכשהם חלשים הם 35%. המכשיר השני בשוק, גלקסי 5, לא מתקרב לחצי בהשקות שלו. הביקוש הפעם יהיה מאד חזק בארה"ב. זו ההשקה הכי חזקה שלהם, ולדעתי הוא יעבור את ה-50% נתח שוק בחודש-חודשיים הראשונים להשקה".

"אפל זה מאוד אופנתי"

בכיר נוסף בחברה סלולרית שאחראי על תחום ציוד הקצה אמר ל"גלובס" דברים דומים. "גודל המכשיר הוא בשורה גדולה לא רק ללקוחות אפל שנשארו נאמנים עם מסך קטן, אלא להרבה מתוסכלים שחייבים מסך גדול יותר בשביל מיילים, ועברו למגינת-ליבם לאנדרואיד, וזאת הזדמנות להחזיר אותם הביתה.

"לא בכדי אפל יצאו עם שני מסכים גדולים, הקטן יחזיר את המס, וה-6 פלוס זה יותר לאנשי עסקים, והוא גם ממוצב מבחינת המחיר גבוה יותר. הנושא השני זה התשלומים דרך עולם ה-NFC והארנק הסלולרי. לתחושתי, מה שיקרה הוא שאפל יעשו סדר. הם סגרו חוזים מול חברות האשראי, מול הקופות המובילות בעולם. אני חושב שהם הולכים לעשות המון המון כסף מהסיפור הזה.

"הנושא השלישי הוא השעון. כל האביזרים הלבישים זה טרנד חמוד ונישתי. התחושה בשוק שאפל יכולה לקחת את זה מאוד רחוק. אפל זה מאוד אופנתי. זה לא כמו לשים גארמין או פולאר או סמסונג גיר על היד".

למה כולם חוששים מאפל?

הסיבה שהמרואיינים לכתבה הראשית במדור לא מדברים בשמם מטרידה מאוד. הסיבה היא שאף אחד לא מעז להתעסק עם ענקית הטכנולוגיה אפל.

זה לא משנה במיוחד מה גורמים בשוק המקומי יגידו על אפל. גם אם מדובר בדברים חיוביים ביותר על ההשקה והמוצרים של אפל, החשש מפני פליטת-פה שעשויה "לחשוף" את העובדה שיש למישהו דעה עצמאית, ושהוא עשוי לחשוב גם מחוץ לכת של אפל, כל-כך מרתיעה אותם, שהם פשוט מעדיפים לחיות בצד הבטוח.

אז עם כל הכבוד להשקה וליחסי הציבור של אנשי הכת, בסופו של דבר יש גם צד לא זוהר בכך שאנשים חוששים להגיד את דעתם מחשש שמא יבולע להם.

אייפון 6 בדרך לישראל
 אייפון 6 בדרך לישראל